arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

عضو كميسيون اقتصادي مجلس : سایپای نوین باید به سمت تولید و صادرات حرکت کند

با توجه به ظرفیت و امکانات موجود کشور توانایی ساخت و طراحی خودروهای باکیفیت در داخل وجود دارد و اقدامات مسئولین در برخی از زمینه‌ها نشان داد که توانایی این کار را داریم. اما متأسفانه در گذشته به دلیل عدم مدیریت درست و برنامه‌ریزی نادرست نتوانستیم در صنعت خودرو خوب حرکت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس با حمایت از اتخاذ سیاست سایپای نوین و حرکت به سمت تولید خودروهای باکیفیت گفت: سایپای نوین باید به سمت تولید و صادرات حرکت کند.

به گزارش سایپانیوز به نقل از بولتن نیوز، انور حبیب‌زاده نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت صنعت خودروی کشور اظهار داشت: خودرو یکی از نیازهای خانواده‌ها است و متأسفانه به دلیل سیاست‌های غلط در گذشته این صنعت با مشکلاتی روبه‌رو بود.

وی با بیان اینکه کشور ایران با کشور کره همزمان ساخت خودرو را آغاز کردند، افزود: خودروهای ایرانی در همان سطح تولید و مدل باقی ماند اما کره با توجه به شرایط ویژه و خاص توانست خودروی خود را برابر استاندارد جهانی معرفی و بازار خوبی برای خود رقم بزند.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و امکانات موجود کشور توانایی ساخت و طراحی خودروهای باکیفیت در داخل وجود دارد و اقدامات مسئولین در برخی از زمینه‌ها نشان داد که توانایی این کار را داریم. اما متأسفانه در گذشته به دلیل عدم مدیریت درست و برنامه‌ریزی نادرست نتوانستیم در صنعت خودرو خوب حرکت کنیم.

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: به دلیل عدم نظارت بر کیفیت و عدم نظارت بر نحوه تولید قطعات، امروز مشکلاتی در کشور ایجاد شده و جایگاه خودروسازان در کشور ارتقا نیافت.

وی با بیان اینکه سایپای نوین درصدد جبران گذشته است، عنوان کرد: تصمیمات اخیر مدیران سایپا برای طراحی و تولید خودروهای باکیفیت بسیار مبارک است.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تولید و عرضه شش خودروی جدید همچون شاهین و آریا از سوی سایپا ظرف 2 سال گفت: امیدواریم این شرکت بتواند با برنامه‌ریزی خوبی که در این زمینه دارد نه تنها نیاز داخلی را تأمین کند بلکه برای صادرات به کشورهای همجوار برنامه‌ریزی کند.

حبیب‌زاده تأکید کرد: اگر مسئولین نظارت دقیقی بر نحوه تولید و توزیع داشته باشند می‌توانند در بازار جهانی جایگاه خود را پیدا کرده و محصولات ایرانی در این بازارها بدرخشد.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی و مجلس حمایت کاملی از صنعت خودروسازان داشته و با هدف تولید و سرمایه‌گذاری برای صادرات و تأمین نیاز داخل می‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

نظرات بینندگان