arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

کرونای هندی می تواند روند تسهیل محدودیت ها در انگلیس را مختل سازد

نخست وزیر انگلیس گفت: شیوع کروناویروس هندی می تواند روند تسهیل محدودیت های کرونایی در کشور را مختل سازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر انگلیس گفت: شیوع کروناویروس هندی می تواند روند تسهیل محدودیت های کرونایی در کشور را مختل سازد.

"بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه سویه جهش یافته کرونا در هند می تواند روند برداشتن محدودیت ها از ۲۱ ماه ژوئن در کشورش را با اختلال جدی مواجه سازد، تاکید کرد: اگر این سویه از ویروس از قدرت سرایت بیشتری برخوردار باشد با شرایط سخت تصمیم گیری در مورد کاهش محدودیت ها مواجه خواهیم بود.

وی همچنین افزود: فاصله زمانی میان تزریق دو دُز واکسن از ۱۲ هفته به هشت هفته در افراد بالای ۵۰ سال و آسیب پذیر کاهش پیدا می کند چرا که در مورد کروناویروس هندی نگرانی هایی وجود دارد.

آمارهای سازمان بهداشت عمومی انگلیس حاکی از آن است که موارد ابتلا به سویه جهش یافته کرونا در هند طی هفته گذشته نزدیک به سه برابر بیشتر شده است. همچنین در مناطقی از انگلیس روند انجام تست های تشخیصی کرونا سرعت گرفته است.

 به نقل از شبکه خبری بی بی سی، نخست وزیر انگلیس گفت: هنوز باور ندارم که شواهد موجود حاکی از نیاز به تاخیر در اجرایی شدن مرحله بعدیِ کاهش محدودیت ها در کشور از روز دوشنبه باشد که به موجب آن قرار است رستوران ها مجاز به سرویس دهی به مشتریان در فضای داخل رستوران باشند و همچنین شش نفر یا دو خانوار بتوانند در یک خانه حضور پیدا کنند. با این حال باید تاکید کنم که سویه جدید می تواند در پیشرفت ما برای مقابله با بیماری، اختلال جدی ایجاد و روند برداشتن محدودیت ها در ماه ژوئن را دشوارتر کند.

 ایسنا

نظرات بینندگان