arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

چهره های سرشناسی که در انتخابات ثبت نام کردند

ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح شنبه در حالی به ایستگاه پایانی خود رسید که به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده‌اند. در طی این پنج روز چهره های سرشناسی همچون لاریجانی، هاشمی، جهانگیری، همتی، رئیسی و جلیلی ثبت نام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چهره های سرشناسی که در انتخابات ثبت نام کردنددر پنجمین و آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، برخی از چهره‌های سیاسی با حضور در ستاد انتخابات کشور به صورت رسمی داوطلب این دوره از انتخابات شدند.

به گزارش «انتخاب»؛ ثبت‌نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح شنبه در حالی به ایستگاه پایانی خود رسید که به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در ۴ روز گذشته ۳۰۴ نفر در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرده‌اند.

ساعت ۱۸:۰۰ امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت، زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و درهای وزارت کشور به روی داوطلبان بسته شد.

این مرحله از فرایند انتخابات از روز شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه به‌مدت ۵ روز آغاز شد و ساعت ۱۸ امروز (سه‌شنبه) به پایان رسید.

در سه روز نخست ثبت نام چهره‌هایی همچون  سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری و حسن سبحانی در انتخابات ثبت نام کرده اند.

در چهارمین روز ثبت‌نام‌، «فریدون عباسی و سید مصطفی تاجزاده» سرشناس‌ترین چهره‌های سیاسی بودند که به ستاد انتخابات کشور رفتند و در انتخابات نام نویسی کردند.

امروز چهره‌های شاخص و صاحب نام از جمله علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، سید ابراهیم رئیسی، عبدالناصر همتی، سعید جلیلی، محسن رضایی، عزت الله ضرغامی، مسعود پزشکیان و عباس آخوندی با مراجعه به وزارت کشور، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند.

پس از پایان ثبت نام ها، شورای نگهبان قانون اساسی از صبح فردا ۲۶ اردیبهشت تا عصر ۳۰ اردیبهشت به مدت ۵ روز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات را بررسی و احراز خواهد کرد. با پایان مرحله احراز صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان، اسامی تایید صلاحیت شده روزهای پنجم و ششم خرداد از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد تا مردم نامزدهای نهایی انتخابات را شناخته و درباره آنها تصمیم گیری کنند.

بعد از آن از صبح روز هفتم خرداد و به مدت ۲۰ روز نامزدهای تایید صلاحیت شده فرصت دارند تا تبلیغات خود را انجام و برنامه هایشان را معرفی کنند. تبلیغات نامزدها عصر ۲۶ خرداد به پایان می رسد و بعد از یک روز منع تبلیغات نهایتا اخذ رای از نخستین ساعات روز ۲۸ خرداد آغاز خواهد شد. 

نظرات بینندگان