arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

تغييرات قيمتي آپارتمان با اجراي طرح تفصيلي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسال با توجه به طرح تفصيلي جديد شهر تهران، املاک کلنگي شرايط جديدي را پيدا مي‌کنند که اين وضعيت به طور حتم تاثيرات زيادي را بر قيمت اين املاک خواهد گذاشت و نرخ آنها را در مناطق مختلف با افزايش يا کاهش روبرو مي‌کند.

سال گذشته، سازندگان اعلام مي‌کردند که املاک بدون جواز ساخت هرچه سريعتر جواز را از شهرداري دريافت کنند، زيرا در طرح تفصيلي جديد شهر تهران امکان توقف ساخت چند طبقه در برخي از مناطق وجود دارد؛ بنابراين همين شايعات موجب شده بود که مالکان، دست از فروش بردارند و شانس خود را براي افزايش قيمت در سال جديد امتحان کنند. همين موضوع موجب شد که قيمت املاک کلنگي در سال گذشته افزايش پيدا کند؛ هرچند که اين قيمتها کاذب بودند اما پيش بيني فعالان بازار مسکن اين بود که گراني املاک کلنگي، نرخ آپارتمان را در سال جديد تحت تاثير قرار مي‌دهد. چندي پيش مجيد کيان پور معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص طرح تفصيلي جديد در شهر تهران، گفته بود:

در طرح تفصيلي جديد پلاک‌هاي بيش از 150 متر در بافت فرسوده که پروانه ساخت و ساز مي‌گيرند يک طبقه تراکم تشويقي هم دريافت مي‌کنند و به پلاک هاي ريز دانه بيش از 150 متر که تجميع شوند 2 طبقه تراکم داده مي‌شود. اين ابزار تشويقي که به منظور ساخت و ساز بيشتر در بافت فرسوده شهري در طرح تفصيلي جديد تهران آمده است از عواملي است که مي‌تواند رونق بيشتر ساخت و ساز را در شهر تهران به همراه داشته باشد و بخش زيادي از نياز به مسکن را تامين کند. اين عامل در کنار ساخت مسکن مهر در شهر تهران که از سوي وزارت راه و شهرسازي انجام مي‌گيرد، مي‌تواند قيمت مسکن را در مناطق جنوبي و مراکز شهر تهران کاهش دهد و افزايش قيمت آپارتمان در شمال تهران که احتمالا در طرح تفصيلي جديد اجازه ساخت و ساز را ندارند را بوجود بياورد.

قيمت املاک کلنگي در شهر تهران
براساس اين گزارش، يک ملک کلنگي در محدوده شريعتي، کليم کاشاني به مساحت 280 مترمربع و 3 بر شمالي با موقعيت ميدان اصلي متري 6 ميليون تومان به فروش مي‌رسد و ملکي ديگر در اختياريه شمالي به مساحت 230 مترمربع و بر 10.30 شمالي، با جواز ساخت 4 طبقه روي پيلوت + 4 طبقه، هر متر مربع 6 ميليون و 500 هزار تومان قيمت گذاري شده است.

ملکي با 360 متر زمين شمالي و بر 17 در قيطريه بدون جواز ساخت 2 ميليارد تومان به فروش مي‌رسد و در پاسداران ملکي به مساحت 500 مترمربع و عرض 15 جنوبي متري 7 ميليون و 300 هزار تومان قيمت گذاري شده است. يک ملک به مساحت 410 متر مربع در ديباجي - منظريه 2 نبش با 1800متر بنا و جواز ساخت 8 طبقه در هر متر 3 ميليارد و 400 ميليون تومان قيمت گذاري شده است. همچنين در محدوده تهرانپارس يک ملک کلنگي به مساحت 432 مترمربع و بر 12 جنوبي، هر مترمربع 3 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

 ملکي کلنگي در سردار جنگل به مساحت 210 مترمربع و 2 نبش با بر 11 با جواز ساخت 5 طبقه، يک ميليارد و 250 ميليون تومان به فروش مي‌رسد و يک ملک در قصرالدشت نرسيده به کميل، 77 متري با جواز ساخت 4 طبقه 40 متري با آسانسور و 2 پارکينگ 200 ميليون تومان قيمت گذاري شده است.يک ملک کلنگي در بهارشمالي با 210 مترجنوبي و بر 8 گذر 15 و با 180 متر تجاري به قيمت يک ميليارد و 350 ميليون تومان به فروش مي‌رسد و در جنت آباد - چهارباغ هم ملکي به مساحت 210 متر، بر10 و گذر 12 شمالي، 910 ميليون تومان قيمت گذاري شده است.
نظرات بینندگان