arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

هفتمین روز حملات اسرائیل؛ ۱۴۵شهید از جمله ۴۱ کودک / بمباران خانه‌های مسکونی بدون هشدار قبلی / خشم گوترش از تل آویو

جنگنده‌های اسرائیل از نیمه شب گذشته بار دیگر بمباران نواحی مختلف غزه و اماکن مسکونی و غیر نظامی را از سرگرفته و تا این لحظه بیش از ۱۵۵ حمله هوایی به این باریکه داشتند. همچنین منزل یحیی و محمد سنوار، از رهبران حماس نیز هدف قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته بار دیگر بمباران نواحی مختلف غزه و اماکن مسکونی و غیر نظامی را از سرگرفته و تا این لحظه بیش از ۱۵۵ حمله هوایی به این باریکه داشتند. همچنین منزل یحیی و محمد سنوار، از رهبران حماس نیز هدف قرار گرفت.

به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم ظرف یک ساعت اخیر ۱۰۰ حمله هوایی به نواحی مختلف غزه داشته است.

در این حملات که از نیمه شب آغاز شده اماکن مسکونی، غیر نظامی، زمین‌های کشاورزی و منازل رهبرانی از جنبش مقاومت حماس در شمال، جنوب، غرب و مرکز غزه هدف گیری شدند.

در این حملات چندین خانه در مناطق مختلف نوار غزه بدون هشدار قبلی بمباران شدند.

خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد که افراد زیادی زیر آوار مانده‌اند و ده‌ها نفر هم زخمی شدند و عملیات بیرون کشیدن شهدا و زخمی‌ها از زیر آوار ادامه دارد.

در همین حال، منابع فلسطینی از شهادت دکتر "احمد العالول"در جریان بمباران منزلش در خیابان الوحده در غزه خبر دادند.

اشرف قدرت، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تا این لحظه ۴ تن شهید و ۲۵ مجروح که بیشتر آنان زن و کودک هستند، به بیمارستان شفا انتقال داده شده‌اند.

تیم‌های امدادی همچنان در حال جست و جو برای بیرون کشیدن اجساد و مفقودین از زیر آوار هستند.

از سوی دیگر منابع از هدف گیری منزل و دفتر "یحیی و محمد السنوار "، از رهبران حماس خبر دادند.

شنبه شب نیز منزل "خلیل الحیه" ، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در محله شجاعیه غزه بمباران شد. سخنگوی ارتش اسرائیل اظهار داشت که جنگنده های این رژیم همچنین به منزل تیسیر مباشر ، در خان یونس و غازی ابوطماعه از فرماندهان مقاومت هدف حمله قرار گرفتند.

همچنین جنگنده‌های اسرائیلی منازل پناهجویان در اردوگاه‌های البریج و النصیرات در غزه و یک مقر دولتی در مرزهای مصر را هم هدفگیری کردند.

خبرنگار روسیا الیوم هم گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی تمامی خیابانهای منتهی به بیمارستان "الشفا" در نوار غزه را هدف قرار دادند.

در مقابل مقاومت فلسطین نیز موشک باران شهرهای اراضی اشغالی را از سرگرفته و دستکم ۱۲ راکت به سمت شهر اشغالی بئر السبع شلیک کرد.

خشم گوترش از اسرائیل

در پی بالاگرفتن درگیری‌ها در نوار غزه، دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی به غزه ابراز ناخرسندی کرد.

استفان دوجاریک، سخنکوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت که وی به شدت از هدف گیری منازل مسکونی و دفاتر رسانه‌ها در غزه خشمگین است.

وی افزود: گوترش از افزای شمار کشته‌ها و مجروحان غیرنظامی حملات به ویژه شهادت افراد یک خانواده از جمله شماری کودک در حملات هوایی روز گذشته به اردوگاه الشاطی خشمگین و ناراحت است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه در حملات هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی به غزه از روز دوشنبه ۱۴۵ تن از جمله ۴۱ کودک به شهادت رسیده و ۱۱۰۰ تن زخمی شده‌اند.

در حملات موشکی نیروهای مقاومت به اراضی اشغالی نیز ۱۰ صهیونیست کشته و بیش از ۵۶۰ تن زخمی شدند.

این بدترین درگیری‌ها در غزه از سال ۲۰۱۴ است.

نظرات بینندگان