arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

فرمانده انتظامی: بیش از ۳۸هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق در کرمان کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در عملیات شبانه ماموران پایگاه امنیت عمومی این فرماندهی از محل دپو، بیش از ۳۸ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق کشف و یک متهم در این رابطه دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در عملیات شبانه ماموران پایگاه امنیت عمومی این فرماندهی از محل دپو، بیش از ۳۸ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق کشف و یک متهم در این رابطه دستگیر شد.

 سرهنگ مهدی پورامینایی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: ماموران پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان با رصد اطلاعاتی از نگهداری مقادیری فرآورده نفتی قاچاق در یک کارگاه در حاشیه شهر اطلاع یافتند و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار آنان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با هماهنگی دستگاه قضائی ماموران طی عملیاتی شبانه در بازرسی از این محل موفق شدند از بشکه های جاساز شده داخل یک انبار ۲۰ هزار و ۲۰ لیتر نفت سفید فاقد مجوز و همچنین ۱۸ هزار لیتر متانول که به صورت ماهرانه ای در یک تانکر در زیر زمین جاساز شده بود کشف و یک متهم را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به کشف ۳۸ هزار لیتر فرآورده نفتی که به انگیزه قاچاق در این محل دپو شده بود بیان داشت: با تشکیل پرونده در این رابطه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی تاکید کرد: پلیس کرمان در راستای تحقق شعار سال، با جدیت با قاچاق سوخت به عنوان یک مانع اقتصادی مقابله می کند و شهروندان گرامی می توانند با گزارش فعالیت های مجرمانه سودجویان، خادمان خود را در این زمینه یاری کنند.

کشف انبار احتکار کود در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف یک انبار حاوی انواع کود شیمیایی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهر کرمان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از طریق اقدامات اطلاعاتی از دپوی حجم زیادی کود شیمیایی در پارکینگ یک واحد مسکونی در شهر کرمان مطلع و در بررسی های بعدی متوجه شدند این کودها بدون مجوز و به منظور احتکار در این محل نگهداری می شوند.

وی بیان کرد: در این رابطه ماموران پس از کسب اطمینان از صحت موضوع ضمن هماهنگی قضائی در بازدید از پارکینگ این منزل ۹۲۰ کیسه کود شیمیایی از نوع پتاسیم و فسفات و ۷۵۰ کیسه کود از نوع گوگرد میکرونیزه را کشف کردند که با اعلام این موارد به کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت، احتکار بودن آن ها محرز و در ادامه مالک آن ها با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اکنون در فصل به ثمر نشستن اکثر محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان به سر می بریم قطعا یکی از اولویت های پلیس به ویژه پلیس امنیت اقتصادی برخورد با جرایم و تخلفات این چنینی خواهد بود تا برخی افراد با احتکار اقلام مورد نیاز کشاورزان به این قشر زحمتکش زیان وارد نکنند.

 ایرنا

نظرات بینندگان