arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

عاملان گروگان‌گیری و اخاذی از پزشک کنگانی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کنگان استان بوشهر گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی، عاملان گروگان‌گیری و اخاذی از یک پزشک این شهرستان دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی کنگان استان بوشهر گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی، عاملان گروگان‌گیری و اخاذی از یک پزشک این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ رهام رضایی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در فروردین ماه سال جاری فردی با مراجعه به پلیس آگاهی این فرماندهی یک فقره آدم ربایی و اخاذی را گزارش کرد.

وی بیان کرد: شاکی خود را پزشک معرفی و اعلام کرد، اسفند ماه سال گذشته در منزل خود حضور داشته که با مراجعه چند نفر به خانه‌اش او را گروگان گرفتند و پس از انتقال به خانه باغی در شهرستان بوشهر، با تهدید ۱۰ میلیارد ریال از وی مطالبه و پس از اخذ وجه او را رها کرده‌اند.

رضایی ادامه داد: ماموران پس از بررسی اظهارات شاکی تحقیقات گسترده‌ای را با هماهنگی مقام قضائی آغاز کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اظهارات فرد ربوده شده، سرنخ‌های موجود و انجام اقدام‌های اطلاعاتی طراح اصلی این نقشه آدم ربایی و دیگر همدستان وی شناسایی شدند.

رضایی با اشاره به اینکه محل اختفای تمامی متهمان در خارج از استان بوشهر بود، ادامه داد: چند تیم عملیاتی از ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی پس از هماهنگی و دریافت نیابت قضائی، به شهرستان های "شیراز"، "ایلام" و "شهر ری" عزیمت و در سه عملیات همزمان تمامی اعضای باند گروگان‌گیر را دستگیر کردند.

رضایی یادآور شد: دستگیر شدگان چهار نفر( ۲ زن و ۲ مرد هستند که یکی از آنها دارای ۶ فقره سابقه محکومیت سرقت، نزاع و درگیری بوده‌است) که پس از ۲ هفته اعلام شکایت شاکی در مخفیگاه‌شان دستگیر و به پلیس آگاهی کنگان منتقل شدند.

وی گفت: متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را مشکلات مالی عنوان کردند.

رضایی با اشاره به اینکه تمامی عاملان گروگانگیر پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضای قرار گرفتند، تأکید کرد: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت شهروندان برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

 ایرنا

نظرات بینندگان