arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

معاون وزارت بهداشت: باید مهرماه به آموزش حضوری برگردیم / واکسیناسیون تمامی دانشجویان تا اواخر شهریور

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از واکسیناسیون تمامی دانشجویان دو حوزه وزارت بهداشت و علوم تا اواخر شهریور ماه خبر داد و گفت: آموزش مجازی به دانشجویان ضربه وارد کرده و ما باید هر چه زودتر به وضعیت عادی آموزش که همان حضور دانشجویان در دانشگاه ها است، برگردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از واکسیناسیون تمامی دانشجویان دو حوزه وزارت بهداشت و علوم تا اواخر شهریور ماه خبر داد و گفت: آموزش مجازی به دانشجویان ضربه وارد کرده و ما باید هر چه زودتر به وضعیت عادی آموزش که همان حضور دانشجویان در دانشگاه ها است، برگردیم.

دکتر سیما سادات لاری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که در مهر ماه آموزش حضوری در دانشگاه ها داشته باشیم چرا که آموزش مجازی علی رغم موفقیت در برخی موارد، به دانشجویان ضربه وارد کرده است بنابراین ما باید هر چه زودتر به وضعیت عادی آموزش که همان حضور دانشجویان در دانشگاه ها است برگردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی وزارت بهداشت این است که قبل از پایان شهریور ماه دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان واکسیناسیون شوند تا بدون مشکل در دانشگاه ها حضور داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی تا پایان خرداد ماه نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰درصد دانشجویان علوم پزشکی که بر بالین بیمار حاضر می شوند، واکسینه شده اند مگر اینکه خود این دانشجویان مایل به تزریق واکسن نبوده باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: آمار دانشجویان علوم پزشکی که واکسن تزریق کردند در دانشگاه های مختلف متفاوت است. ممکن است در برخی دانشگاه ها ۱۰۰ درصد، در برخی ۸۰ و حتی در برخی مراکز نیز ۶۰ درصد از آنها واکسن زده باشند. اما به طور کلی سیاست وزارت بهداشت اولویت واکسیناسیون همه دانشجویان حاضر در خط مقدم بیماری کرونا است.

دکتر لاری با بیان اینکه گزارشی از مرگ و میر ناشی از کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی نداشتیم، گفت: اگر چه بسیاری از دانشجویان ما به کرونا مبتلا شدند اما فقط یک مورد از دانشجویان رشته پزشکی که بیماری سرطان داشت بر اثر کرونا فوت شد و یکی از دانشجویان دستیار ما نیز بر اثر کرونا یکی از چشمان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در دوران شیوع کرونا در خوابگاه ها اسکان داده شدند، اظهار کرد: بخش های ایزوله ای در این مراکز درست کردیم که دانشجویان مبتلا به کرونا در این مراکز قرنطینه می شدند و حتی مواردی داشتیم که بستری شدند.

نظرات بینندگان