arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

شبکه ۶ نفره زمین خواران در تهران منهدم شد

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: طی ۲ هفته گذشته اعضای یک شبکه ۶ نفره که اقدام به جعل سند زمین و فروش آن می کردند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: طی ۲ هفته گذشته اعضای یک شبکه ۶ نفره که اقدام به جعل سند زمین و فروش آن می کردند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 سرهنگ «علی ولی پور گودرزی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این متهمان حدود ۲۰۰ جلد سند جعلی دفترچه ای زمین کشف شد که بیشتر این زمین ها در محدوده غرب تهران بود.

وی ادامه داد: متهمان مُهر نهادهای مربوطه را جعل کرده و مکانی را برای این امر اختصاص داده بودند که این مکان نیز شناسایی شد و متهمان بر بزه ارتکابی، اعتراف کردند.

به گفته گودرزی، در پرونده زمین خواری با تعامل دادسرا و اداره کل راه و شهرسازی، مدعی حقوق بیت المال هستیم و براساس تحقیقات میدانی و حضور همکاران پلیس و اخبارهایی از سوی دادسرها و سایر نهادها این مجرمان و موارد شناسایی می شوند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران از مردم درخواست کرد برای خرید ملک از مبادی قانونی استعلام بگیرند و بعد اقدام کنند.

وی همچنین گفت: ۱۰۰ متهمی که در سال های قبل اقدام به ثبت شرکت صوری کرده بودند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

گودرزی افزود: با هماهنگی قضایی انبارها و دفاتر این شرکت ها هم پلمب شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه مهمترین وظایف پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با جرایم اقتصادی، مبارزه با قاچاق و رصد بازارهای سرمایه است، گفت: در سال گذشته ۳۲ میلیون هزار انواع قلم کالا به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال کشف شد.

وی افزود: همچنین ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق و ۴۰۰ دستگاه خودرو عامل کشف و در این راستا پنج هزار و ۲۰ نفر متهم دستگیر شدند.

گودرزی با بیان اینکه پنج هزار پرونده در خصوص قاچاق در سال ۹۹ تشکیل شد، گفت: در سال گذشته ۸۰ درصد کشفیات نسبت به سال ۹۸ داشتیم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه امسال گشت های مشترک با تعزیرات برای جلوگیری از احتکار و گرانفروشی کالا داریم، گفت: این گشت ها روزانه انجام می شود.

راه اندازی پلیس گمرک

وی ادامه داد: راه اندازی پلیس گمرک را در دستور کار داریم که ستاد مبارزه با کالای قاچاق با این موضوع موافقت کرده در صورتی که گمرک همکاری کند، این امر به زودی محقق می شود.

گودرزی از شناسنامه دار کردن انبارهای جنوب تهران خبر داد و گفت: سال گذشته هزار مورد شناسنامه صادر و دوربین مدار بسته نصب شده است تا با راستی آزمایی کالاها به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: با این اقدام کالاها بلافاصله به بنگاه های اقتصادی و شهرستان ها عرضه می شوند و اگر انبار داری کالایی را نگه دارد احتکار محسوب می شود البته انبارداران نیز به خاطر سود اقتصادی تمایلی به نگهداری بیش از حد کالاها ندارند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران اضافه کرد: یکهزار انبار کالای دیگر هم در حال شناسنامه دار شدن است که هدف ما از اجرای این طرح امنیت کالا و جلوگیری از احتکار و رونق شبکه تقاضا و انبار است.

وی بیان داشت: همچنین وضعیت کارخانه ها و کارگاه های تولیدی در شهرک های صنعتی هم مورد رصد قرار داده ایم و بحث مانع زدایی ها به جد در حال پیگیری است.

گودرزی با تاکید بر اینکه طرح های قاچاق پلیس به صورت ماهیانه با همکاری پلیس پیشگیری و فاتب اجرا می شود، گفت: از ابتدای امسال یک میلیون و ۷۴۱ هزار انواع کالای قاچاق، ۲۶ دستگاه خودرو عامل و ۱۳۰ هزار لیتر فراورده های نفتی کشف و

۱۷۰ متهم دستگیر شدند که ۸۷۰ میلیارد ریال ارزش کشفیات بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ۱۰۰ فقره پرونده هم تشکیل شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

وی گفت: کالاهای احتکار شده پس از کشف به سرعت توسط فروشگاه های بزرگ به قیمت مصرف کننده در بین مردم توزیع می شود از این رو مردم نیز گزارش های خود را می توانند در تماس با سامانه ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به پرونده کامیون داران گفت: در سال های گذشته ۱۰۰ نفر برای خرید خودروی سنگین ثبت نام کرده بودند که نفر اول این پرونده دستگیر و اموالش توقیف شد.

وی از رصد بازار ارز و دلالان خبر داد و گفت: امسال پایش تصویری داریم و در سال گذشته بسیاری از دلالان دستگیر شدند.

گودرزی یادآور شد: اکنون بازار ارز به ثبات رسیده و همکاری با اتحادیه داریم با هماهنگی قضایی ورود می کنیم.

 ایرنا

نظرات بینندگان