arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با فرستاده آمریکا / عباس بر لزوم مداخله واشنگتن برای توقف جنگ تاکید کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز،‌دوشنبه با فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه در مقر خود در شهر رام الله در کرانه باختری ملاقات کرد. محمود عباس بر لزوم مداخله آمریکا برای توقف این جنگ و آغاز تلاش‌ به منظور دستیابی به راه حل سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی تاکید کرد زیرا امنیت و ثبات زمانی محقق می‌شوند که اشغالگری در فلسطین به پایتختی قدس شرقی خاتمه یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز،‌دوشنبه با فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه در مقر خود در شهر رام الله در کرانه باختری ملاقات کرد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، در دیدار با هادی عمرو،‌ فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه، محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، اوضاع خطرناک شهر قدس، تجاوزات هر روزه شهرک‌نشینان تندرو که دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و دعوت به قتل اعراب می‌کنند، تجاوزات نظامیان اشغالگر به ملت و نمازگزاران بی‌دفاع در مسجد الاقصی و کلیسای القیامه تنش‌های وحشیانه اسرائیل و جنایت‌های آن که باید فورا در نوار غزه متوقف شوند فاجعه و ویرانی برجای گذاشته و باعث شهادت صدها و زخمی شدن صدها و آوارگی هزاران تن شده است و دولت اشغالگر مسؤول آن است.

محمود عباس بر لزوم مداخله آمریکا برای توقف این جنگ و آغاز تلاش‌ به منظور دستیابی به راه حل سیاسی مبتنی بر قوانین بین‌المللی تاکید کرد زیرا امنیت و ثبات زمانی محقق می‌شوند که اشغالگری در فلسطین به پایتختی قدس شرقی خاتمه یابد.

او تصریح کرد: فلسطین آماده همکاری با کمیته چهارجانبه صلح به منظور برقراری صلح عادلانه و دائمی است.

او بار دیگر از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تصمیمات دولتش در ازسرگیری کمک‌ها به ملت فلسطین و از طریق آنروا تشکر کرد.

هادی عمرو نیز بر لزوم تحقق آرامش و توقف جنگ تاکید کرد.

فرستاده آمریکا تاکید کرد، دولت بایدن تلاش خود را با طرف‌های مربوطه برای نیل به این هدف به کار می‌گیرد و مواضع آمریکا در راستای پایبندی به تحقق صلح و فراهم سازی شرایط مناسب بین فلسطین و اسرائیل است.

او بر اهمیت راه حل دو کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که فورا درگیری‌های اسرائیل و فلسطین خاتمه یابد.

سخنگوی دولت آلمان اظهار کرد: مرکل همچنین اعتراضات در آلمان که به اشاعه انزجار و یهودستیزی منجر می‌شود محکوم کرد.

از سوی دیگر کاخ الیزه اعلام کرد، ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری در پاریس بحران غزه را بررسی کرد و آنها روی ادامه تلاش برای اعلام فوری آتش‌بس و اجتناب از ادامه درگیری تاکید کردند.

نظرات بینندگان