arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

چهار بیمار کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان باختند

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان‌های این استان بستری بودند، جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان‌های این استان بستری بودند، جان باختند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی افزود : در همین مدت ۵۹ بیمار جدید با نتایج قطعی بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان بستری شدند.

به گفته وی هم اکنون ۳۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند، گفت: برخی افراد با وجود این که در وضعیت بحرانی به سر می بریم ،اما همچنان نسبت به زدن ماسک کم توجهی می کنند و هم اکنون متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، نسبت به چند ماه گذشته کاهش یافته است.

وی ضمن تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات تاکید کرد: میزان تست های مثبت استان کاهش یافته و در حال حاضر ۳۲ درصد تعداد تست ها مثبت گزارش می شوند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در حدود ۱۴ ماه اخیر که استان خراسان شمالی شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذارد بیش از یک هزار ۱۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این خطه شمال شرق کشور جان خود را از دست دادند.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد. و در این مدت حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و در حدود دو ماه گذشته ۱۵۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس آخرین رنگبندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم اکنون از هشت شهرستان استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های فاروج، جاجرم، گرمه و رازوجرگلان در وضعیت الگوی رنگ بندی زرد قرار دارند.

ایرنا 

نظرات بینندگان