arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
روزنامه‌گردی در «انتخاب»؛

کلکسیون مارهای زهردار حسین تهرانی نوازنده مشهور / مارها پس از گزیدن او بیهوش شده به زمین می‌افتند!

به طوری که دوستان حسین تهرانی می‌گویند از چندی به این طرف او علاقه عجیبی به مار پیدا کرده و نه تنها از مارفروشان مار می‌خرد، بلکه به دوستان خود که به شکار می‌روند سفارش می‌کند که برای او مار بیاورند... به قرار اطلاع همه این مارها زهردار هستند و حتی تهرانی را می‌زنند ولی قدرت مقاومت بدن حسین تهرانی به حدی است که نیش مار در او اثر نمی‌کند بلکه بر عکس مارها پس از گزیدن او بیهوش شده به زمین می‌افتند و حتی گاهی دیده می‌شود که می‌میرند. این مسئله از نظر پزشکی بسیار جالب است، زیرا هیچ بدنی قادر نیست بدون ناراحتی نیش مارهای زهردار را تحمل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کلکسیون مارهای زهردار حسین تهرانی نوازنده مشهور / مارها پس از گزیدن او بیهوش شده به زمین می‌افتند!سرویس تاریخ «انتخاب»؛ مجله سپید و سیاه در اردی‌بهشت ۱۳۵۰ طی گزارشی عجیب خبر داد که حسین تهرانی نوازنده معروف تنبک کلکسیونی از مارهای زهردار دارد و بدنش در برابر نیش مارها واکنش خاصی نشان نمی‌دهد! حسین تهرانی در این زمان ۶۰ سال داشت و دو سال بعد از دنیا رفت. شرح این گزارش به نقل از سپید و سیاه (شماره ۹۱۸، چهارشنبه ۲۹ اردی‌بهشت ۱۳۵۰، ص ۲۱) به این شرح بود:

 

مدتی است حسین تهرانی هنرمند ارزنده ایران، هنرمندی که ضرب را به مرتبه والایی از هنر رسانید، هنرمندی که در محافل هنری بین‌المللی درخشیده و همه جا تحسین هنرمندان بزرگ خارجی را برانگیخته است، هنردمندی که یکی از بازماندگان هنرمندان بزرگ و عالی‌قدری چون صبا و خالقی و محجوبی و... می‌باشد، دست به جمع‌آوری کلکسیون حیرت‌انگیزی زده است، کلکسیون مارهای زهردار.

به طوری که دوستان حسین تهرانی می‌گویند از چندی به این طرف او علاقه عجیبی به مار پیدا کرده و نه تنها از مارفروشان مار می‌خرد، بلکه به دوستان خود که به شکار می‌روند سفارش می‌کند که برای او مار بیاورند.

به این جهت همیشه عده‌ای از علاقه‌مندان او در کوه‌های پس‌قلعه و توچال به دنبال مار هستند تا برای او هدیه بیاورند.

به طوری که می‌گویند حسین تهرانی از این مارها در منزل نگهدای می‌کند و روزی یکی دو بار به سروقت مارها می‌رود آن‌ها را از قفس بیرون می‌آورد و مدتی از وقت خود را صرف بازی کردن با آن‌ها می‌کند.

کلکسیون مارهای زهردار حسین تهرانی نوازنده مشهور / مارها پس از گزیدن او بیهوش شده به زمین می‌افتند!

به قرار اطلاع همه این مارها زهردار هستند و حتی تهرانی را می‌زنند ولی قدرت مقاومت بدن حسین تهرانی به حدی است که نیش مار در او اثر نمی‌کند بلکه بر عکس مارها پس از گزیدن او بیهوش شده به زمین می‌افتند و حتی گاهی دیده می‌شود که می‌میرند.

این مسئله از نظر پزشکی بسیار جالب است، زیرا هیچ بدنی قادر نیست بدون ناراحتی نیش مارهای زهردار را تحمل کند مگر آن‌که قدرت اراده روحی آن‌قدر زیاد و خون دارای مواد خاصی باشد که بتواند زهر مار را خنثی کند.

به هر حال آن‌طور که دوستان تهرانی می‌گویند این هنرمند ارزنده در حال حاضر در ایران و جهان جزو نادرترین کسانی است که این حالت را پیدا کرده و نیش مار در او اثر نمی‌گذارد. و به همین جهت بی‌ترس و واهمه دست به جمع‌آوری یک چنین کلکسیون حیرت‌انگیزی زده است.

نظرات بینندگان