arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: در بحث‌هاى داخلى، شكست سنگين تيم ملى فوتبال ايران از ايتاليا با نتیجه هفت بر یک باعث نارضايتى مردم و مسئولان ورزش شده كه در يك اقدام عكس‌العملى، آقاى [تومیسلاو] ايويچ، مربى خارجى را عزل‌كرده‌اند. استيضاح آقاى [بوریس] يلتسين، ریيس‎جمهور روسيه توسط پارلمان از سوى حزب كمونيست و شروع بحران در داغستان روسيه، از اخبار مهم ديگر است.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۷۷

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در منزل بودم. وقتم با مطالعه براى خطبه‌هاى جمعه و تاريخ سياسى روحانيت گذشت. فائزه و بچه‌هايش براى ناهار آمدند. براى نحوه برنامه‌هاى نشر روزنامه زن و نيز اعلان رسميت حزب كارگزاران توضيح داد و گفت، مى‌خواهد براى گرفتن 50 ميليون تومان [وام] جهت مخارج روزنامه‌اش، منزلش را رهن بانك بگذارد كه عفت مخالف است و من گفتم، سعى كند از طريق تشكيل شركت عام و فروش سهام عمل‌كند. سارا [دختر فاطی] هم با همكلاسي‌‌هايش اينجا بود؛ با هم براى امتحانات، درس مى‌خوانند.

عصر كارها را آوردند، انجام دادم و بولتن‌ها را ديدم. در گزارش‌ها، استعفاى آقاى سوهارتو، ریيس‌جمهور اندونزى، بعد از 32 سال رياست و جايگزين‌شدن معاونش مهم است‌كه با فشار و تظاهرات مردمى، مجبور به استعفا شده است؛گرچه مخالفان گفته‌اند، آقاى [یوسف] حبيبى، معاونش را هم تحمل نمى‌كنند؛ اتهام سوءاستفاده بستگانش، موردتوجه است.

در بحث‌هاى داخلى، شكست سنگين تيم ملى فوتبال ايران از ايتاليا با نتیجه هفت بر یک باعث نارضايتى مردم و مسئولان ورزش شده كه در يك اقدام عكس‌العملى، آقاى [تومیسلاو] ايويچ، مربى خارجى را عزل‌كرده‌اند. استيضاح آقاى [بوریس] يلتسين، ریيس‎جمهور روسيه توسط پارلمان از سوى حزب كمونيست و شروع بحران در داغستان روسيه، از اخبار مهم ديگر است.
 

نظرات بینندگان