arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰

کشف دارویی موثر برای یک بیماری پوستی مزمن

محققان بیمارستان سنت جیمز انگلیس موفق به کشف موثرترین دارو برای یک بیماری پوستی مزمن شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان بیمارستان سنت جیمز انگلیس موفق به کشف موثرترین دارو برای یک بیماری پوستی مزمن شدند.

نتایج یک کارآزمایی بالینی در دانشکده پزشکی، کالج ترینیتی و بیمارستان سنت جیمز انگلیس نشان داده است که داروی آپاداسیتینیب موثرترین درمان تاکنون برای بیماری مزمن درماتیت آتوپیک است. این تحقیق برای درمان‌هایی که بهبود علائم را در درماتیت آتوپیک متوسط تا شدید ایجاد می‌کنند، بسیار حیاتی است.


به گزارش مدیکال اکسپرس،این نشریه اثر و ایمنی آپاداسیتینیب را در مقایسه با دارونما برای درمان درماتیت آتوپیک متوسط تا شدید در بزرگسالان گزارش می‌کند. فاز ۳ این مطالعه جهانی شامل ۱۶۰۰ بیمار بوده و طی دو سال گذشته در مرکز تحقیقات بالینی «هلث ریسرچ بورد» در بیمارستان سنت جیمز انجام شده است.


درماتیت آتوپیک یک بیماری التهابی مزمن و عودکننده است که با چرخه‌ای از خارش و خراش شدید همراه است و منجر به پوسته پوسته و ترک پوست می‌شود و تقریبا ۱۰ درصد بزرگسالان و ۲۵ درصد کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بین ۲۰ تا ۴۶ درصد بزرگسالان مبتلا به درماتیت آتوپیک بیماری متوسط تا شدید دارند. دامنه علائم بار جسمی، روانی و اقتصادی قابل توجهی را متوجه افراد تحت تاثیر این بیماری می‌کند.


نتایج نشان می‌دهد تاکنون آپاداسیتینیب موثرترین درمان درماتیت آتوپیک در آزمایش‌های بالینی است. میزان و گستردگی اثر درمانی در مقایسه با دارونما در جنبه‌های چند وجهی درماتیت آتوپیک شواهدی را ارائه می‌دهد که یک درمان هدفمند با مسدود کردن مسیر‌های التهابی متعدد می‌تواند به رفع نیاز‌های برآورده نشده اساسی در درمان درماتیت آتوپیک متوسط تا شدید کمک کند.


این یافته‌های محوری می‌تواند اهداف درمانی و استاندارد‌های مراقبت از بیماران با درماتیت آتوپیک متوسط تا شدید را تغییر دهد.


پروفسور آلن ایروین محقق اصلی این مطالعه گفت: درماتیت آتوپیک یک بیماری التهابی پوستی شایع است که در صورت شدید بودن، تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی دارد. این نتایج بسیار دلگرم کننده است و امیدوارم به زودی گزینه درمانی اضافی را برای بیماران ارائه دهد. موفقیت این آزمایش بالینی نیزنشان دهنده ارزش سرمایه گذاری در مرکز تحقیقاتی ترینیتی در بیمارستان سنت جیمز است، به این معنی که بیماران ایرلندی به درمان‌های پیشرفته دسترسی دارند و کارآموزان پزشکی و پرستاری ایرلندی مهارت‌های تحقیقاتی ارزشمندی کسب می‌کنند.

 باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان