arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۲ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

فرانسه: خطر آپارتاید بلند مدت اسرائیل وجود دارد

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های فرانسه با اشاره به درگیریهای اخیر بین اسرائیل و اعراب نسبت به تداوم آپارتاید از سوی اسرائیل هشدار داد. وی یکی از اولین مقام‌های ارشد فرانسوی است که اصطلاح آپارتاید را با اشاره به رژیم اسرائیل به کار برد. لودریان گفت: «این به وضوح نشان می‌دهد که اگر ما در آینده راه حل دیگری غیر از راه حل دو دولتی داشته باشیم، عناصر تشکیل دهنده آپارتاید با دوام را در اختیار خواهیم داشت.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر امور خارجه فرانسه یکشنبه شب به وقت تهران در مورد خطر آپارتاید طولانی مدت در فلسطین اشغالی و در صورت عدم موفقیت فلسطینیان در دستیابی به یک کشور مستقل هشدار داد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های فرانسه با اشاره به درگیریهای اخیر بین صهیونیست‌ها و اعراب که در چندین شهر فلسطین اشغالی آغاز شده، نسبت به تداوم آپارتاید از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد. وی یکی از اولین مقام‌های ارشد فرانسوی است که اصطلاح آپارتاید را با اشاره به رژیم اسرائیل به کار برد.

لودریان گفت: «این به وضوح نشان می‌دهد که اگر ما در آینده راه حل دیگری غیر از راه حل دو دولتی داشته باشیم، عناصر تشکیل دهنده آپارتاید با دوام را در اختیار خواهیم داشت.»

لودریان افزود که اگر رژیم اسرائیل به حیات خود بر اساس یک کشور ادامه داده وهمچنین وضعیت موجود را حفظ کند خطر آپارتاید زیاد خواهد بود. وی افزود که وضعیت موجود نیز چنین موردی را ایجاد می‌کند.

نظامیان صهیونیست روز یکشنبه در ادامه جنایات خود با تشدید تدابیر نظامی در مسجدالاقصی و حمایت از ورود شهرک‌نشینان تندرو به این مسجد، بار دیگر با نمازگزاران فلسطینی درگیرشدند و دست‌کم ۶ فلسطینی را دستگیر کردند.

نظرات بینندگان