arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

آخوندی: در بین جوانان و روشنفکران و رای اولی‌ها رای لازم را دارم

عباس آخوندی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نامزد منتخب اصلاح طلبان باشد، گفت: من جزو لیست اجماع ساز بوده‌ام و مابقی آن به تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان و آرای عمومی بستگی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: عباس آخوندی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نامزد منتخب اصلاح طلبان باشد، گفت: من جزو لیست اجماع ساز بوده‌ام و مابقی آن به تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان و آرای عمومی بستگی دارد.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه اگر رییس جمهور شوید اولین اقدامات شما چه خواهد بود، اظهار داشت: در اولین گام ریسک‌های اقتصادی را کاهش می‌دهم که به دنبال آن تورم کاهش پیدا می‌کند زیرا تا این اتفاق نیفتد امکان رشد و سرمایه گذاری وجود ندارد. در واقع برای کنترل تورم باید موضوعاتی مانند دستبرد به منابع بانک مرکزی، کنترل افزایش بدهی‌های دولت، دسترسی به منابع ارزی ایران کنترل شود.

آخوندی در پاسخ به این سوال که چه توانایی‌هایی در خود دیدید که نامزد انتخابات شدید، گفت: من ایران را به خوبی می‌شناسم و به تمام نقاط کشور سفر کرده‌ام. علاوه بر این فکر می‌کنم تا حد زیادی دارای نظریه هستم زیرا اگر نظریه نباشد رییس جمهوری دچار رفتارهای متناقض می‌شود و نظریه من ملت‌گرایی است که منشاء حاکمیت است و در تمام صحنه‌های عملی به آن اعتقاد داسته باشم و بین ملت گرایی و ملی‌گرایی تفاوت است.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: موضوع دیگر توان مدیریت اجرایی است. من در بنیاد مسکن و جهاد سازندگی و در حوزه سیاستگذاری نیز سابقه بسیار زیادی دارم و فاقد کوچکترین نقطه ضعف در زندگی شخصی هستم و در ۵ سال گذشته ۵ بار رای اعتماد گرفتم که کار ساده‌ای نیست و ۶ بار مورد سوال قرار گرفته‌ام و فاقد یک کارت زرد از مجلس هستم و در آخر دارای قدرت راهبری و رهبری هستم.

وی در پاسخ به اینکه در سبد رای شما چه کسانی هستند، تصریح کرد: در بین جوانان و روشنفکران و رای اولی‌ها رای لازم را دارم.

آخوندی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نامزد منتخب اصلاح طلبان باشد، گفت: من جزو لیست اجماع ساز بوده‌ام و مابقی آن به تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان و آرای عمومی بستگی دارد.

نظرات بینندگان