arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

فوت ۲ کارگر در حادثه ریزش معدن خاک نسوز شهید نیلچیان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از ریزش معدن خاک نسوز نیلچیان خبر داد و گفت: در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از ریزش معدن خاک نسوز نیلچیان خبر داد و گفت: در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند.

سجاد رستمی در گفت‌وگو با ایسنا از ریزش معدن خاک نسوز نیلچیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: این معدن در منطقه دوپلان از توابع شهرستان اردل واقع شده است، و هم‌اکنون نیروهای امدادی در محل وقوع حادثه حضور دارند.

اعزام یک دستگاه آمبولانس در پی ریزش معدن شهید نیلچیان

محسن ابراهیمی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ریزش معدن شهید نیلچیان، ساعت 10:45 دقیقه به نیروهای اوژانس اطلاع داده شد که سریعا یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود:متاسفانه نیروهای اورژانس دو نفر از کارگران حدودا 45 ساله و 52 ساله را از زیر آوارد بیرون کشیدند که علائم حیاتی نداشتند و جان خود را از دست داده بودند.

ابراهیمی گفت: دو نفر دیگر از کارگران بیرون از معدن بودند که خوشبختانه آسیبی به آن‌ها وارد نشده است.

 معدن شهید نیلچیان با حفاری ۳۱ حلقه چاه به طول پنج هزار متر در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰ هکتار واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به عنوان بهترین معدن خاک نسوز ایران هم مطرح است، ظرفیت استخراج سالانه این معدن ۱۵ هزار تن خاک نسوز است و عملیات اکتشاف این معدن زیرزمینی سال ۴۸ و عملیات بهره برداری آن ازسال ۵۳ درمنطقه باجگیران ودو پلان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

ایسنا

نظرات بینندگان