arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

این مزراع شوم "رمزارز" و قطعی برق و استرس کشنده دانش آموزان!

غلامرضا بنی اسدی: مانده ام که چه می کنند مسئولان محترم. این روز ها استرس، آدم بزرگ ها را زمین گیر می کند چه رسد به کودکان و نوجوانان که هنوز از زمین برنخاسته اند! این را یک پدر می گفت که همپای فرزندش استرس گرفته بود به خاطر قطعی برق که قطعی اینترنت را هم به دنبال دارد. اینترنت که قطع شد، امتحان و آزمون هم می رود روی هوا و دانش آموز می ماند و استرس امتحان نداده و تکلیف نامعلوم. از دانش آموزان دبستانی نمی توان توقع مدیرت خویش را داشت وقتی مدیران پر ادعا از مدیریت انرژی "عاجز" اند.  استرس می گیرند بچه های معصوم و مظلوم و پیامد این استرس هم معلوم نیست چه بیماری هایی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامرضا بنی اسدی: مانده ام که چه می کنند مسئولان محترم. این روز ها استرس، آدم بزرگ ها را زمین گیر می کند چه رسد به کودکان و نوجوانان که هنوز از زمین برنخاسته اند! این را یک پدر می گفت که همپای فرزندش استرس گرفته بود به خاطر قطعی برق که قطعی اینترنت را هم به دنبال دارد. اینترنت که قطع شد، امتحان و آزمون هم می رود روی هوا و دانش آموز می ماند و استرس امتحان نداده و تکلیف نامعلوم. دانشجویان و دیگر آزمون دهندگان شاید بتوانند خود و ماجرای امتحان را مدیریت کنند اما از دانش آموزان دبستانی نمی توان توقع مدیرت خویش را داشت وقتی مدیران پر ادعا از مدیریت انرژی "عاجز" اند.  استرس می گیرند بچه های معصوم و مظلوم و پیامد این استرس هم معلوم نیست چه بیماری هایی باشد.

واقعیت تلخی که با همه وجود لمس می کنیم این است که؛ افزایش مصرف برق در این روزهای گرما، منجر به قطعی‌های مکرر در شهرهای مختلف کشور شده و این موضوع، قطعی‌ آنتن‌های موبایل و اینترنت را هم به دنبال داشته است. در شرایطی که به دلیل ادامه فرآیند دورکاری در برخی ادارات و برگزاری آزمون‌های آنلاین پایان ترم دانش‌آموزان و دانشجویان، استفاده از اینترنت ضرورت دارد، قطعی اینترنت هم دردسرساز شده است.

می گویند بیشتر از این که اضافه مصرف شهروندان مشکل ساز باشد، مزرعه های تولید" رمزارز" است که رمق شبکه برق کشور را گرفته است. خیلی ها هم غیر قانونی و دزدانه به ظرفیت تولید برق کشور شبیخون می زنند با مزرعه هایی که در دامداری ها و بیغوله ها ساخته اند. کار به جایی رسیده که انگار در کنار پلیس های تخصصی مبارزه با قاچاق مواد مخدر و سرقت و زور گیری باید پلیس تخصصی مبارزه با قاچاق انرژی و سرقت برق هم تشکیل بدهیم.

واقعا چه خبر است در کشور؟ ما بزرگتر ها، که پوست کلفت شده ایم ازبس بلاهای زمینی و آسمانی و طبیعی و غیر طبیعی سرمان می آید اما بچه ها توان تحمل این قسم استرس ها را ندارند. تلخ تر از اصل ماجرا توصیه سخنگوی صنعت برق است که می گوید: "ما برنامه خاموشی را از برنامه برق من و سایت شرکت‎های برق اعلام می‎کنیم تا دانش‎آموزان قبل از زمان امتحان مطلع شوند و هنگام قطعی برق از شارژر استفاده کنند و یا تغییر محل دهند." باید گفت به این جناب که؛نمی شود شما تغییر محل خدمت بدهید تا مردم رها شوند از استرس؟! نمی شود جلوی طماعی با دهان های باز را گرفت تا هزینه اش را کودکان این سرزمین با سلامت روان خود نپردازند؟

بازی با نسل امید، بی تدبیری محض است از سوی هرکه اتفاق افتد. لطفا دست نگهدارید تا زمان امتحان بچه ها بگذرد. دست نگهدارید برای مزراع شما همیشه وقت هست....

نظرات بینندگان