arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

واردات سوییچ شبکه ممنوع شد / پیش بینی کمبود و جهش قیمت‌ها تا دوماه آینده

رئیس اتحادیه فناوران رایانه از ممنوعیت واردات سوییچ شبکه خبر داد و گفت: یک تولیدکننده مدعی شده که امکان تولید سوییچ سه لایه یا مدیریتی و اجزا آن را دارد این در حالی است که کمپانی آمریکایی تولیدکننده این قطعات است. وی در پیش‌بینی گفت: چنانچه ثبت سفارش سوییچ‌های شبکه و اجزای آن باز نشود در دو‌ماه آینده با کمبود و جهش قیمت‌ها رو به رو هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تجارت نیوز: رئیس اتحادیه فناوران رایانه از ممنوعیت واردات سوییچ شبکه خبر داد و گفت: یک تولیدکننده مدعی شده که امکان تولید سوییچ سه لایه یا مدیریتی و اجزا آن را دارد این در حالی است که کمپانی آمریکایی تولیدکننده این قطعات است!


مصرف‌کننده اصلی سوییچ‌های شبکه دستگاه‌های دولتی هستند، به گفته فعالان بازار وزارت صمت با رفتارهای پوپولیستی مدعی شده که یک تولیدکننده امکان تولید سوییچ‌های شبکه‌ای و اجزای آن را دارد.این در حالی است که آمریکا تولیدکنندهCISCO است. ژاپن، ‌چین و روسیه هم خریدان اصلی این برند هستند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران به تجارت‌نیوز گفت: وزارت صمت بدون مکاتبه با اتحادیه جلوی ثبت سفارش سوییچ‌های شبکه‌ای را بسته است، چرا که یک فرد ناشناخته مدعی شده که ظرفیت تولید سوویچ‌های شبکه‌ای در ایران وجود دارد.این در حالی است که تولیدکننده سوییچ‌های شبکه‌ای دیگر کمپانی‌های دنیا هستند.

محمدرضا فرجی تهرانی اظهار کرد: استدلال وزارت صمت بابت بسته شدن ثبت سفارش‌ها این است که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی باید به تولیدکنندگان توجه شود. این در حالی است که هیچ یک از فعالان آی تی هنوز سوییچ شبکه با برند ایرانی را در بازار مشاهده نکرده‌اند.

به گفته او، وزارت صمت با این اقدامات نه تنها به تولید و اشتغالزایی کمک نمی‌کند، بلکه با این رفتارهای پوپولیستی مانع بیشتری را پیش‌روی فعالان اقتصادی قرار می‌دهد.

فرجی تهرانی معتقد است: مصرف‌کننده اصلی سوییچ‌های شبکه‌ای ارگان‌های دولتی هستند.افراد عملا با بسته شدن ثبت سفارش‌ها هزینه بیشتری را برای بخش بیت‌المال می‌تراشند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در پیش‌بینی گفت: چنانچه ثبت سفارش سوییچ‌های شبکه و اجزای آن باز نشود در دو‌ماه آینده با کمبود و جهش قیمت‌ها رو به رو هستیم.

 

نظرات بینندگان