arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

غول نفتی توتال به «توتال انرژیز» تغییر نام داد

گروه نفت و گاز فرانسوی توتال حمایت بیش از ۹۰ درصدی سهامداران با برنامه اقلیمی این شرکت برای کاهش تدریجی انتشار کربن را کسب و رای مثبت آنها برای تغییر نام به "توتال انرژیز" را به علامت تغییر رویکردش به سوی انرژی تجدیدپذیر دریافت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غول نفتی توتال تغییر نام داد

ایسنا: گروه نفت و گاز فرانسوی توتال حمایت بیش از ۹۰ درصدی سهامداران با برنامه اقلیمی این شرکت برای کاهش تدریجی انتشار کربن را کسب و رای مثبت آنها برای تغییر نام به "توتال انرژیز" را به علامت تغییر رویکردش به سوی انرژی تجدیدپذیر دریافت کرد.

بعضی از سهامداران کارزاری را برای رد اهداف سبز توتال به دلیل کافی ندانستن آنها راه انداخته بودند که نشان دهنده طغیان فزاینده آنها در این بخش است. تقاضا برای سرعت گرفتن تغییر رویکرد شرکتهای نفت از سوختهای فسیلی هفته گذشته به نقطه عطف جدیدی رسید. یک دادگاه هلندی به شرکت رویال داچ شل دستور داد آلایندگی کربن خود را تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سطح سال ۲۰۱۹ به میزان ۴۵ درصد کاهش دهد و اکسون موبیل با یک سرمایه گذار فعال بر سر سابقه خود در زمینه تغییرات اقلیمی به مبارزه پرداخت.

استراتژی اقلیمی توتال که بر اساس آن تا سال ۲۰۵۰ به سطح کربن خنثی می شد از سوی ۹۱.۸۸ درصد سهامداران در نشست سالانه این شرکت حمایت شد.

پاتریک پویانه، مدیرعامل و رییس هیات مدیره توتال گفت: تصور می کتم این نتیجه بهترین پاسخ به مفسرانی است که شورش سرمایه گذاران علیه این شرکت را پیش بینی کرده بودند و همچنین پاسخ به کسانی است که بیشتر به عنوان یک فعال و نه سهامدار عمل می کنند.

تغییر برند توتال که فورا اجرایی می شود با ۹۹.۸۸ درصد آرای مثبت حمایت شد.

توتال با پروژه های خورشیدی و بادی در حال سرمایه گذاری در انرژیهای تجدیدپذیر است.

پویانه گفت: می خواهد توتال یک غول انرژی سبز شود اما اظهار کرد یک تغییر رادیکال تر مناسب نخواهد بود زیرا این شرکت به تامین مالی گذار از درآمدهای حاصل از سوختهای فسیلی به انرژیهای تجدیدپذیر نیاز دارد.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که اگر جهان می خواهد تا اواسط قرن جاری به انتشار کربن صفر برسد که روند بسیار سریعتر از روند مورد نظر تولیدکنندگان نفت از جمله توتال است، پروژه های سوخت فسیلی باید امسال متوقف شوند.

پویانه در نشست سهامداران اعلام کرد بدون پروژه های نفتی جدید، تولید جهانی نفت هر سال حدود چهار تا پنج درصد کاهش پیدا می کند. در حالی که انتظار می رود تقاضا برای نفت از سال ۲۰۳۰ روند رو به کاهشی پیدا کند. بدون پروژه های جدید نفتی، به احتمال زیاد قیمت نفت به رکورد بالای جدیدی صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سازمانهای غیردولتی و بعضی از سرمایه گذاران علیه این رویکرد توتال که آن را کاملا محافظه کارانه می دانند، صحبت کردند.

نظرات بینندگان