arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

جان باختن ۲۱۳ نفر در سوانح رانندگی سال گذشته استان سمنان

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با تاکید بر مولفه فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات رانندگی گفت: ۲۱۳ نفر سال گذشته در سوانح رانندگی محورهای درون و برون شهری این استان جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با تاکید بر مولفه فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات رانندگی گفت: ۲۱۳ نفر سال گذشته در سوانح رانندگی محورهای درون و برون شهری این استان جان باختند.

مهدی نوروزی  ابراز داشت: آمار نشان دهنده کاهش ۲۹ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در استان سمنان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ است.

وی ادامه داد: بی احتیاطی در حین رانندگی موجب کشته شدن ۲۹۸ نفر از هموطنان در محورهای درون و برون شهری استان سمنان در سال ۱۳۹۸ شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان بیان کرد: چهار هزار و ۳۰۶ نفر در تصادف‌های رانندگی سال گذشته در محدوده استان سمنان آسیب دیده و مورد معاینه بالینی پزشکی قانونی قرار گرفتند.

وی با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی تصادف‌های جرحی در حوزه استحفاظی استان سمنان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، تصریح کرد: پنج هزار و ۸۱۱ نفر در سال ۱۳۹۸ برای انجام معاینات بالینی به دلیل مصدومیت در تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان سمنان مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان سمنان اظهار داشت: شیوع کرونا و پای بندی مردم به دستورالعمل‌های کرونایی و ماندن در خانه در کنار اطلاع‌رسانی از عواقب رانندگی پرخطر تا حدی در کاهش تصادف‌های سال گذشته موثر بوده است.

سرهنگ مرتضی عبداللهی معاون پلیس راه استان سمنان پیش از این گفته بود: سال گذشته بیشترین فوتی در محور جنوبی آرادان به سرخه با ۱۸ نفر، محور جنوبی میامی به سبزوار با ۱۵ نفر و محور شمالی دامغان به سمنان با ۱۱ نفر بود.

وی بیان کرد: سال گذشته خودروهای سواری با ۲ هزار و ۸۶۳ ،کامیون کشنده و تریلی با ۷۲۴ مورد و وانت بار با ۵۷۹ مورد بیشترین تصادفات را در این استان حادث شدند.

معاون پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: در ۲ هزارو ۲۶۳ مورد از تصادفات استان ، عدم توجه راننده به جلو، در یکهزار و ۱۵۵ مورد عدم توانایی راننده وسیله نقلیه و در ۳۷۹ مورد عدم رعایت حق تقدم، علت تصادفات از سوی کارشناسان ثبت شد.

معاون پلیس راه استان سمنان یادآور شد: ۶۳۰ مورد از تصادف ها در سال ۹۹ در ساعت ۱۶ تا ۱۸ ، ۵۱۵ مورد تصادف در ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۴۰۸ مورد تصادف در ساعت ۶ تا ۸ صبح اتفاق افتاد.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

ایرنا

نظرات بینندگان