arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

وضعیت عسلویه نگران کننده است /ویروس کرونا مسئول و کارگر نمی‌شناسد

فرماندار عسلویه گفت: ویروس کرونا مسئول و کارگر نمی‌شناسد همه باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرماندار عسلویه گفت: ویروس کرونا مسئول و کارگر نمی‌شناسد همه باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

عبدالنبی یوسفی در جلسه ستاد کرونا شهرستان عسلویه اظهار کرد: متأسفانه ۶۰ بیش از درصد از فوتی‌های ناشی از کرونا در شهرستان عسلویه سالمند بوده‌اند که نشان از ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن و آسیب‌پذیری این قشر عزیز در برابر کووید ۱۹ است.

وی وضعیت شهرستان عسلویه را نگران‌کننده دانست و گفت: کرونا با کسی تعارف ندارد، اگر در عسلویه شیوع کرونا گسترده شود به دلیل حضور صنعتگران از تمام نقاط کشور، بر سلامت تمام کشور تأثیر خواهد گذاشت، وضعیت نارنجی به وجود آمده در صورت عدم رعایت بسیار شکننده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان عسلویه تصریح کرد: بزرگان، شورای روحانیت، فعالان اجتماعی ائمه جمعه و جماعات، آموزش و پرورش، خانه مشارکت مردم در سلامت و کلیه متصدیان شهرستان از همه راه‌های ممکن از طریق فضای مجازی، تلفنی، حضوری و هر روش ممکن نسبت به آگاه‌سازی سالمندان به فواید واکسن اقدام نمایند.

یوسفی افزایش آمار مبتلایان را نشان از عادی انگاری بیان و اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد مبتلایان از صنعتگران و ۴۰ درصد از افراد بومی بوده‌اند که اخیراً درصد مبتلایان بومی روبه افزایش است و این اتفاق نیاز به فرهنگ‌سازی و اقناع مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی، عدم برگزاری تجمعات، تشدید نظارت‌ها توسط تیم نظارت شهرستان و کنترل مبادی ورودی شهرستان توسط نیروی انتظامی با همکاری بخشداران دارد.

جلسه ستاد کرونای این شهرستان با حضور اعضا و به ریاست فرماندار در راستای بررسی وضعیت کووید ۱۹ و راهکارهای کنترل اپیدمی و عدم ورود به موج پنجم در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

ایسنا

نظرات بینندگان