arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

عراق: فرار خانواده های داعشی از اردوگاهی در جنوب موصل کذب است

سخنگوی وزارت مهاجرت و رانده شدگان عراق ادعای فرار تعدادی از خانواده‌های داعشی را از اردوگاه «جدعه» در شهرستان القیاره (۶۰کیلومتری جنوب موصل) تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی وزارت مهاجرت و رانده شدگان عراق ادعای فرار تعدادی از خانواده‌های داعشی را از اردوگاه «جدعه» در شهرستان القیاره (۶۰کیلومتری جنوب موصل) تکذیب کرد.

«علی عباس» یکشنبه شب تاکید کرد که ادعای فرار ۶ خانواده داعشی از اردوگاه جدعه صحت ندارد و کاملا دروغ است.

وی اضافه کرد: همه خانواده‌های داعشی عراقی که اخیرا از اردوگاه «الهول» سوریه به عراق انتقال داده شده‌اند، در اردوگاه جدعه به سر می‌برند و هیچ فراری اتفاق نیفتاده است.

او تعداد این خانواده ها را ۹۴ خانواده و عموما زن و کودک اعلام کرده است.

انتقال خانواده‌های داعشی عراقی از الهول سوریه به جنوب موصل با اعتراضات و نارضایتی هایی همراه بوده و برخی از انتقال این خانواده ها و فعال شدن مجدد داعش در کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

«فیان دخیل» نماینده پارلمان و از اقلیت ایزدیان در شمال عراق در اظهاراتی فرار ۶ خانواده داعشی را از اردوگاه جدعه اعلام کرد.

وزارت مهاجرت و رانده شدگان عراق مجموع افراد ۹۴ خانواده را بالغ بر ۴۰۰ نفر اعلام کرده و گفته است که تعداد کل خانواده های داعشی عراقی در اردوگاه الهول ۵۰۰ خانواده هستند.

قرار است این خانواده های داعشی عراقی بعد از تدقیق امنیتی پرونده های آنها، به تدریج به داخل عراق در اردوگاه جدعه انتقال داده شوند.

نظرات بینندگان