arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

آقاتهرانی: آنچه خطرناک است، منافق داخلی است / وقتی به قدرت می‌رسیم منافقین پیدا می‌شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیاتی از سوره بقره در قرآن کریم گفت: منافقین وقتی می‌آیند که به قدرت می‌رسیم. کسی از بیرون نمی‌تواند کاری انجام دهند. آمریکا کجا توانست عراق و سوریه و افغانستان را نابود کند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیاتی از سوره بقره در قرآن کریم گفت: منافقین وقتی می‌آیند که به قدرت می‌رسیم. کسی از بیرون نمی‌تواند کاری انجام دهند. آمریکا کجا توانست عراق و سوریه و افغانستان را نابود کند؟

مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به بیانات اخیر رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس اظهار کرد: حضرت آقا بیان پر مغزی را از حضرت امام ارائه دادند و گفتند "امام فرمودند مجلس عصاره فضایل ملت است" منظور مقام معظم رهبری این بود که این جمله انشایی است و نه خبری. یعنی باید اینگونه باشیم. مقام معظم رهبری این مجلس را پرتلاش، عزیز، کارآمد و انقلابی دانستند و این ویژگی‌ها خبری است. مبادا فردا بگویند این صفات انشایی است. زمانی که "ولی" صحبتی می کنند توقع دارند که بشود و ما باید در این زمینه کار کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ادعای اینکه محاسباتی در خصوص فعالیت‌های مجلس یازدهم داشته است، گفت: متوجه شدم که در این یکسالی که بر ما گذاشته است به اندازه چهار ساله دور دهم قانون آمده است. تا به اینجای کار، ۶۰۰ طرح ارائه شده که ۳۵۶ مورد آن اعلام وصول شده است، ۱۳۶ لایحه ارسال شده است، ۱۲۰ لایحه اعلام وصول شده، ۱۶ مورد آن بررسی قرار گرفته است و ۸۲ مورد یک فویتی و دو فوریتی بود است، ۲۲ طرح عادی داشته‌ایم که نهایی شد و مابقی در دست بررسی است. کار می‌شود اما کمیت با کیفیت باید تناسب داشته باشد، باید قدری در کیفیت کار هم بیشتر تلاش کرد.

آقا تهرانی با استناد به سوره بقره از قرآن کریم، گفت: این سوره درباره اهل ایمان ۴ آیه دارد. درباره کفار ۲ آیه و درباره منافقین ۱۳ آیه وجود دارد. طبق گفته قرآن، منافق در بدترین جای جهنم قرار دارند. توجه داشته باشید ما که انقلاب را راه می‌اندازیم تا به قدرت نرسیدیم منافق پیدا نیست اما وقتی به قدرت می‌رسیم منافقین پیدا می‌شود. منافقین همان به ظاهر مسلمانانی هستند اما در باطن اینگونه نبوده‌اند. همین افراد نظام را به مخاطره انداخته و می‌اندازند.

رئیس کمیسیون فرهنگی تأکید کرد: کسی از بیرون نمی تواند کاری انجام دهند، آمریکا کجا توانست نابود کند؟ افغانستان و عراق و سوریه را به آن وضع انداخته اما نمی‌تواند نابود کند، بدانید منافقین داخلی خطر دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان نطق خود، با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: برادران و خواهران تکلیف مدار باشید. انتخابات در پیش است. ما پایداری را زیر نظر سه فقیه راه انداخته‌ایم برای اینکه می‌دانستیم در مسیر اشتباه می‌کنیم. با فقها و بزرگان دین مشورت کنید تا موفق باشید از انقلابتان حراست کنید. توقع من از مجلس زیاد است.

نظرات بینندگان