arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

تولید شیرخشک رژیمی کامفورت برای اولین بار در کشور

رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تولید ۶ فرآورده در حوزه شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در داخل کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تولید ۶ فرآورده در حوزه شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در داخل کشور خبر داد.

 بهادر صیدمحمدیان رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو مبنی بر حمایت از تولید داخل و خودکفایی کشور، اظهار کرد: پس از تولید غذای ویژه بیماران فنیل کتونوریا( PKU) برای اولین بار در کشور، فراخوان تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای وارداتی ویژه، صادر و شرکت های تولیدکننده نسبت به تولید این فراورده‌ها ورود کرده و درحال اخذ مجوزهای لازم به منظور تولید فرآورده ویژه بیماری PKU با نام Lactomil PKU ، شیرخشک رژیمی NAN LF و NAN Comfort ، شیرخشک های رژیمی Truevital AR و Truevital CMA و Truevital Comfort و غذای ویژه MCT OIL شده اند.

وی افزود: خوشبختانه نمونه آزمایشی فرآورده ویژه بیماری PKU تولید شده پس از اخذ تاییدیه های لازم از آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی به مرحله تولید نهایی خواهد رسید.

رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با بیان اینکه فرآورده های تولید شده پس از اخذ تائیدیه های لازم در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: امید است با تکیه بر دانش و توانایی داخلی در این زمینه از واردات این فرآورده ها بی نیاز شویم و همگام با ممالک پیشرفته دنیا در این زمینه، به تولید این فرآورده ها بیفزاییم.

حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه

صیدمحمدیان با اشاره به تولید شیرخشک های هیدرولیز شده Comfort نیز برای اولین با در کشور، گفت: صدور مجوز ساخت این فراورده نیز در حال بررسی و طی کردن الزامات لازم است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی با اشاره به اینکه مجوز تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه براساس ضوابط و دستورالعمل های معتبر داخلی و بین المللی صادر می شود، عنوان کرد: قطعا با نظارت های سازمان غذا و دارو فراورده های تولیدی تولید داخل توان رقابت کیفی با مشابه خارجی خود را دارند.

رییس اداره شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه، خاطرنشان کرد: تمامی درخواست های تولید شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه در اسرع وقت بررسی و تسریع لازم در امور ثبت را انجام خواهد داد.

 ایسنا

نظرات بینندگان