arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

سرانه استفاده از گل در کشور؛ هر 15 نفر ، يک شاخه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گفت : سرانه استفاده گل در کشور ، به ازای هر 15 نفر یک شاخه گل است .

مختاری در دهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران افزود : سرانه مصرف گل در برخی کشورها روزانه به ازای هر نفر یک شاخه گل است ولی در کشور ما به علت بالا بودن هزینه تولید به ازای هر 15 نفر یک شاخه گل است و این باعث شده 50 درصد تولیدات داخلی از بین برود .

وی با اشاره به فعالیت 15 هزار تولید کننده گل در کشور گفت : ما می توانیم در جهان حرف اول را درزمینه گل و گیاه بزنیم ولی به علت اینکه در بسته بندی و حمل و نقل حمایت های لازم را نداریم نمی توانیم حضور به موقعی در بازارهای جهانی داشته باشیم و حضور ما ناچیز است .

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گفت : فقدان ساز و کار مناسب برای ارتقای دانش تولید کنندگان ،‌واردات بی رویه و جذب نشدن فارغ التحصیلان کشاورزی مشکلاتی برای صنعت گل و گیاه ایجاد کرده است .

وی در خصوص برپایی نمایشگاههای گل و گیاه فصلی در شهر گفت : شهروندان استقبال خوبی از این نمایشگاهها دارند و سعی داریم در بیشتر نقاط شهر این نمایشگاهها برپا شود.

مختاری هدف از برپایی نمایشگاه گل و گیاه را تقویت حس طبیعت گرایی در شهروندان ، ترویج فرهنگ استفاده از گل و گیاه ، مشارکت میان تولید کنندگان و اشنایی با اخرین فناوری روز دنیا بیان کرد .

وی افزود : در این نمایشگاه 246 تولید کننده داخلی و 71 شرکت خارجی حضور دارند و از امروز تا 22 اردیبهشت از ساعت 10 تا 22 اماده بازدید علاقمندان است .
نظرات بینندگان