arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

وزیر دفاع آمریکا: از راه حل دو کشور در فلسطین حمایت می‌کنم

وزیر دفاع آمریکا در حالیکه از تعهد خود برای حمایت از اسرائیل در برابر آنچه تهدید ناشی از ایران نامید، سخن می‌گفت بر راه حل دو کشور در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر دفاع آمریکا در حالیکه از تعهد خود برای حمایت از اسرائیل در برابر آنچه تهدید ناشی از ایران نامید، سخن می‌گفت بر راه حل دو کشور در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد.

لوید آستین عصر پنج‌شنبه در دیدار با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این مطلب را مطرح کرد و افزود: تعهد دولت در مورد امنیت اسرائیل بسیار پولادین است.

وی ادامه داد: ما متعهد به حفظ کیفی ضلع نظامی اسرائیل هستیم و اطمینان حاصل خواهیم کرد که اسرائیل می‌تواند از خود در برابر تهدیدات منطقه‌ای چون تهدیدهای ایران، نیابتی‌های آن و گروه‌های تروریستی دفاع کند.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: این دولت، به طور کامل از حق دفاع شما از خود در برابر حملات موشکی کورکورانه شلیک شده از سوی حماس و سایر شبه نظامیان مستقر در غزه علیه غیرنظامیان اسرائیلی حمایت می‌کند.

آستین از نقش گانتز در رسیدن به آتش‌بس با حماس تشکر کرد و یادآور شد: رئیس جمهوری(بایدن) حمایت کامل خود را از تسلیح دوباره سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل ابراز داشته است که در درگیری‌های اخیر جان بسیاری را نجات داد.

وی بدون اشاره به کشتار ده‌ها غیرنظامی فلسطینی در درگیری ۱۱ روزه اخیر، گفت: ما به دنبال امنیت پایدار برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هستیم و من می‌خواهم بر اهمیت کاهش تنش‌ها در کرانه باختری و قدس و حمایت از کمک‌های بشردوستانه و بازسازی غزه که به نفع مردم بی گناهی است که در آنجا زندگی می‌کنند، تأکید کنم.

وزیر دفاع آمریکا افزود: بگذارید تأکید کنم که وزارت دفاع از هدف رئیس جمهوری بایدن برای راه حل دو کشور حمایت می‌کند.

آستین ادامه داد: همانطور که بلینکن وزیر خارجه هفته گذشته در اسرائیل اظهار داشت ، برای بازسازی اعتماد متقابل و ایجاد شرایط لازم برای ورود دوباره به روشی معنادار در مسیر دستیابی به راه حل دو کشور، کارهای زیادی باید انجام شود. من شخصاً متعهد به حمایت از آن کار هستم.

نظرات بینندگان