arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

مقام آمریکایی: درباره احتمال عدم صدور قطعنامه ضدایرانی در جلسه شورای حکام اظهارنظر نمی‌کنم

یک مقام آمریکایی در کنفرانس خبری خود از اظهارنظر درخصوص عدم صدور قطعنامه علیه ایران در جلسه آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یک مقام آمریکایی در کنفرانس خبری خود از اظهارنظر درخصوص عدم صدور قطعنامه علیه ایران در جلسه آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کرد.

جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاری که می‌پرسید "آیا می‌توانید تایید کنید که در جلسه شورای حکام علیه ایران قطعنامه صادر نخواهد شد؟" گفت: من نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظر کنم.

وی در پاسخ دیگری در رابطه با مذاکرات وین گفت: مذاکرات همچنان ادامه دارند و بار دیگر خاطرنشان می‌کنیم برای آنکه بازگشت دوجانبه به پایبندی به تعهدات برجامی را ممکن سازیم، می‌خواهیم روند هدفمندی که به آن دست یافتیم را مبنای پیشرفت خود قرار دهیم و با انجام این کار به جلو حرکت کنیم.

یک دیپلمات ساعاتی پیش درخصوص عدم صدور قطعنامه علیه ایران در جلسه آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری رویترز گفت: گزارش ۳۱ مه را نمی‌توان نادیده گرفت اما گفت‌وگوهای برجامی همچنان ادامه دارند و ارائه قطعنامه محتمل نیست.

پنج دیپلمات دیگر نیز به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که در جلسه شورای حکام قطعنامه‌ای در کار نخواهد بود و کشورها تنها بیانیه‌ خود را در این جلسه قرائت خواهند کرد.

یک دیپلمات از کشوری که حامی قطعنامه در جلسه قبلی شورای حکام بوده است، در این زمینه گفت: بیانیه‌ها باید قوی باشند. آن‌ها (ایران) وظایفی دارند و باید آن‌ها را تکمیل کنند.

نظرات بینندگان