arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

توزیع ۲۵ میلیون واحد واکسن کرونا در جهان از سوی آمریکا / بایدن: هدف از توزیع این واکسن‌ها سیاسی نیست

سخنگوی وزارت کشور آمریکا اعلام کرد یک میلیون واحد واکسن تک‌دوزی جانسون اند جانسون را به کشور کره جنوبی ارسال می‌کند. بر اساس اظهارات جو بایدن رییس جمهور آمریکا در روز پنجشنبه قرار است این کشور ۲۵ میلیون واحد واکسن کووید ۱۹ را در سراسر جهان توزیع کند. از این میزان ۶ میلیون دوز واکسن بین کشورهای کره جنوبی، مکزیک، کانادا، هندوستان، کرانه باختری، غزه و کارکنان سازمان ملل متحد توزیع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی وزارت کشور آمریکا اعلام کرد یک میلیون واحد واکسن تک‌دوزی جانسون اند جانسون را به کشور کره جنوبی ارسال می‌کند.

به گزارش گاردین، بر اساس اظهارات جو بایدن رییس جمهور آمریکا در روز پنجشنبه قرار است این کشور ۲۵ میلیون واحد واکسن کووید ۱۹ را در سراسر جهان توزیع کند. از این میزان ۶ میلیون دوز واکسن بین کشورهای کره جنوبی، مکزیک، کانادا، هندوستان، کرانه باختری، غزه و کارکنان سازمان ملل متحد توزیع شده است.

همچنین قرار است ۵ میلیون واحد واکسن در کشورهای آفریقایی، ۷ میلیون واحد در کشورهای آسیایی و ۶ میلیون واحد در کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی توزیع شود.

به گفته بایدن، هدف آمریکا از توزیع این واکسن‌ها سیاسی نیست و این کشور تلاش دارد تا در پایان دادن به پاندمی کووید ۱۹ که تاکنون جان بیش از ۳.۷ میلون نفر را در سراسر جهان گرفته است، نقش موثری را ایفا کند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

انگلیس اولین کشور اروپایی بود که واکسیناسیون را آغاز کرد و آن را سریع‌تر از سایر کشوها پیش برد. اما اکنون دچار چالش شیوع گونه‌های مختلف ویروس کرونا شده است.

نظرات بینندگان