arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

تحویل 3 فروند شناور ساخت وزارت دفاع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با حضور وزير دفاع و فرمانده نيروي دريايي ارتش، سه فروند شناور كه توسط تلاش‌گران توانمند كشور در صنايع كشتي سازي شهيد درويشي وابسته به سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ساخته شده به كاربران تحويل شد.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، همزمان با پنجاهمين روز از سال "توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني" و بيستمين همايش‌ ارگان‌هاي دريايي در جزيره كيش با حضور سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، فرمانده نيروي دريايي ارتش و رئيس سازمان بنادر و دريانوردي، سه فروند شناور كه توسط تلاش‌گران توانمند كشور در صنايع كشتي سازي شهيد درويشي وابسته به سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ساخته شده به كاربران تحويل شد.

اين شناورها كه با حمايت سازمان بنادر و دريانوردي و بانك‌هاي كشور از محل وجوه اداره شده طراحي و ساخته شده است شامل يك فروند يدك كش 2400 اسب بخار با نام "يادگار 1" و دو فروند لندينگ كرافت 2500 تني چند منظوره با نام "آراباختر" است.

شناور يدك‌كش يادگار 1 قابليت يدك كردن، پهلودهي و جدا كردن از اسكله شناورهاي سنگين را دارد. از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين شناور، دارا بودن سيستم رانش Azimuth با قابليت مانور چرخشي 360 درجه و بي نياز از اسكان، قابليت اطفاء حريق و مقابله با آلودگي نفتي است.

لندينگ كرافت آرا باختر نيز از جمله لندينگ كرافت‌هاي چند منظوره است كه قابليت حمل آب، سوخت و بار روي عرشه را دارد.
نظرات بینندگان