arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

ارزش بیت کوین ۱۰ درصد کاهش یافت

ارزش بیت کوین با ۹.۷ درصد کاهش به ۳۲۳۱۸ دلار رسید. سرمایه بازار ۱۰ ارز مجازی برتر دنیا بین ۷.۳ و ۱۲.۹ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته پایین آمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: ارزش بیت کوین با ۹.۷ درصد کاهش به ۳۲۳۱۸ دلار رسید. سرمایه بازار ۱۰ ارز مجازی برتر دنیا بین ۷.۳ و ۱۲.۹ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته پایین آمده است.

به گزارش راشا تودی، نگرانی‌های پولی آمریکا و ادامه سختگیری‌های چین در مورد ارز‌های مجازی باعث شد قیمت بیت کوین در روز سه‌شنبه تا پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته کاهش یابد.

جدیدترین خبر‌ها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بزرگترین ارز مجازی دنیا در ساعت ۷:۰۵ به وقت گرینویچ با ۹.۷ درصد کاهش، ۳۲۳۱۸ دلار معامله شد. این رقم بیشترین کاهش روزانه ارزش بیت کوین را از بیست و هشتم ماه مه نشان می‌دهد. سایر ارز‌های مجازی هم در روز سه شنبه کاهش قیمت داشتند. سرمایه بازار ۱۰ ارز مجازی برتر دنیا بین ۷.۳ و ۱۲.۹ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش سختگیری‌ها در مورد تجارت و استخراج بیت کوین در چین یکی از دلایل این سقوط قیمت بوده است. مقامات چین چندین حساب مرتبط با ارز‌های مجازی را در پلتفرم ویبو که یک رسانه اجتماعی مانند توییتر است مسدود کرده‌اند.

این احتمال هم وجود دارد که فدرال رزرو به آمریکا سیاست پولی خود را که مبتنی بر تقویت نقدینگی بود تغییر دهد. البته برخی عقیده دارند تغییر این سیاست تاثیری بر ارز‌های مجازی و طلا نمی‌گذارد.

خبر بازپس گیری بخش بزرگی از باج پرداخت شده توسط شرکت خط لوله کلونیال به هکر‌ها توسط وزارت دادگستری آمریکا بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران ارز مجازی بوده است، چون این باج با بیت کوین پرداخت شده بود.

نظرات بینندگان