arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

شناسایی ۳۹۰۰ کودک که با دستور ترامپ در مرز مکزیک و ایالات متحده از والدینشان جدا شدند

دولت بایدن روز سه‌شنبه اعلام كرد كه بیش از ۳۹۰۰ كودک را که در چهارچوب سیاست «تحمل صفر» دونالد ترامپ در مرز آمریكا و مکزیک از والدینشان جدا کرده بودند، شناسایی كرده است. انتشار گزارش جدید دولت که یکی از کاملترین گزارش‌های تهیه شده در موضوع وضعیت مهاجران در این کشور است، محکومیت‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: دولت بایدن روز سه‌شنبه اعلام كرد كه بیش از ۳۹۰۰ كودک را که در چهارچوب سیاست «تحمل صفر» دونالد ترامپ در مرز آمریكا و مکزیک از والدینشان جدا کرده بودند، شناسایی كرده است.

انتشار گزارش جدید دولت که یکی از کاملترین گزارش‌های تهیه شده در موضوع وضعیت مهاجران در این کشور است، محکومیت‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

در گزارش کارگروه «ادغام خانواده» در دولت بایدن آمده است که تا کنون ۳۹۱۳ کودک که از اول ژوئیه ۲۰۱۷ میلادی تا پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ از والدینشان جدا شده بودند، شناسایی شده‌اند. با این وجود اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا شمار این دست کودکان را بسیار بیشتر از این رقم می‌‌داند و در گزارش‌های خود به دادگاه‌ها، از جدایی اجباری بیش از ۵۵۰۰ کودک سخن می‌گوید.


به نظر می‌رسد این اختلافات آماری، بیشتر ناشی از حکم دادگاه فدرال در سن دیه‌گو است که در بخشی از آن آمده بود جدایی ۱۷۲۳ کودک از والدین به دلایل دیگری غیر از سیاست «تحمل صفر» ترامپ روی داده است مانند در خطر بودن جان کودک یا عدم اطمینان از هویت واقعی والدین آنها.

گزارش همچنین اعلام می‌دارد که تا کنون از ۳۹۱۳ کودک شناسایی شده، تعداد ۱۷۸۶ نفر بار دیگر به والدینشان بازگردانده شده‌اند؛ با والدین ۱۶۹۵ کودک دیگر نیز تماس گرفته شده و محل نگهداری ۳۹۱ نیز هنوز مشخص نشده است.

دولت بایدن متعهد شده است والدینی که هنوز جدا از فرزندانشان هستند را دوباره به هم پیوند دهد؛ با این وجود سرعت اجرای این برنامه کند است و هنوز روشن نیست که اجرای این ماموریت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. والدین این کودکان عمدتا مهاجرانی از کشورهای گواتمالا، هندوراس، السالوادور و مکزیک همچنین برزیل و رومانی بوده‌اند.

در چهارچوب این برنامه، به خانواده‌ها اجازه داده می‌شود که بطور موقت در ایالات متحده باقی بمانند؛ با این وجود سازمان‌های غیردولتی فعال در امور بشردوستانه از دولت می‌خواهند که راه حل پایدارتری را برای این موضوع پیدا کند.


اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا روند اتحاد کودکان و والدین را برای مدتی متوقف کرد اما با تسریع روند واکسیناسیون عمومی این برنامه بار دیگر اجرا شد.

بنا بر گزارش دولت ایالات متحده، در ماه فوریه هفت کودک از این مسیر به والدینشان پیوستند و قرار است اعضای ۲۹ خانواده دیگر نیز طی هفته‌های پیش‌رو به هم بپیوندند.

جو بایدن که جدایی فرزندان از والدینشان را در مناطق مرزی یک «تراژدی انسانی» خوانده بود، پس از ورود به کاخ سفید فرمانی را صادر کرد و گروه ویژه‌ای را برای اتحاد دوباره اعضای خانواده‌های مهاجران تشکیل داد.

نظرات بینندگان