arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

استخدام ۲۰ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی تیرماه

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص رتبه به افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست که این احراز هم چارچوب خاصی دارد و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان برخوردار شوند.وی افزود: در تیرماه امسال هم مانند سنوات گذشته آزمونی برگزار می‌شود و از این طریق ۲۰ هزار نیروی جدید دوباره از این طریق در آموزش‌ و پرورش استخدام خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص رتبه به افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست که این احراز هم چارچوب خاصی دارد و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان برخوردار شوند.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش ظهر امروز در نشستی با مدیرکل آموزش‌ و پرورش و تعدادی از معلمان استان سمنان گفت: نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش قصه‌ای پرغصه است که رنج زیادی برای همگان ایجاد کرده است.

حاجی‌میرزایی گفت: از یکسو کسانی که در انتظار استخدام هستند، بلاتکلیف و نگران وضعیت خود هستند و از طرفی مشکلاتی از سوی نیروی انسانی اعلام می‌شود که این نهاد را متحمل فشار مضاعف کرده است.

وی درباره استفاده از نیروی انسانی نیز گفت: نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی باکیفیت دست پیدا کنیم. چراکه دسترسی به معلمان با قابلیت و ویژگی منحصر، از حقوق دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کد: از طرفی، داشتن آرامش و امنیت شغلی از مطالبات معلمان است که همواره نسبت به این موضوع دغدغه وجود داشته است.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به علت بی‌انضباطی و ضعف مقررات و محدودیت‌های قانونی، وضعیت نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش کمی دچار آشفتگی شد؛ ۱۰۰ هزار نفر طی سال‌های مختلف با این نهاد همکاری کرده‌اند و توقع استخدام دارند.

وی گفت: در میان این‌ها، افرادی با ۶۰ سال سن هم هستند که رشته تحصیلی آنان با مأموریت آموزش‌ و پرورش تناسبی ندارد و این نهاد البته به تعهدات قانونی خود در جذب معلمان عمل کرده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: تلاش ما همواره ساماندهی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه تلاش خود را به کار بستیم که در قبال افرادی که قانون در قبال آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد.

حاجی‌میرزایی گفت: ما برای دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان مصوبه‌ای در شورای عالی فرهنگی مصوب کردیم که معلمان از بین بهترین متقاضیان فعالیت در این شغل احصا شوند و شرط جذب نیز گذراندن آزمون‌های ورودی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هر کسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.

وضعیت نیروی انسانی باید به‌ گونه‌ شایسته به سامان برسد
وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در تیرماه امسال هم مانند سنوات گذشته آزمونی برگزار می‌شود و از این طریق ۲۰ هزار نیروی جدید دوباره از این طریق در آموزش‌ و پرورش استخدام خواهند شد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه به‌تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد، تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگی و از مؤلفه‌های سند تحول است و هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست، بلکه در رتبه‌بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و در واقع رتبه‌بندی مجالی ایجاد می‌کند که معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند.

وی اضافه کرد: در روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص رتبه به افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست که این احراز هم چارچوب خاصی دارد و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان برخوردار شوند.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان کار دولت این طرح را اجرایی کنیم، به همراهی مجلس شورای اسلامی با وزارت آموزش‌ و پرورش در راستای اجرای رتبه‌بندی معلمان اشاره و تصریح کرد: رأی مجلس به این طرح در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها بوده است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به کاهش فاصله دریافتی فرهنگیان با سایر کارکنان دولت در سال‌های اخیر افزود: در این وزارتخانه سعی شده است فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان دولت کم شود و برای افزایش فوق‌العاده ویژه نیز سازمان امور اداری دستوری اتخاذ کرد و به‌ محض تصویب به میزانی که دستور داده شد، این طرح هم اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه دبستان‌ها و موضوعات تجهیز هنرستان و آموزش‌ها و تغییر کتب درسی موضوعاتی مطرح شد که ما هم آن را قبول داریم، گفت: ۹ سال برای تجهیزات هنرستان کار نشد و سال گذشته در این حوزه اقداماتی صورت گرفته اما هنوز وضعیت مناسبی ندارند.

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: آموزش‌ و پرورش سازمانی پهن‌پیکر با مشکلات مزمن و متعدد است و باید برای حل مشکل این نهاد اقدام شود.

نظرات بینندگان