arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

بلینکن: آمریکا به فشار علیه انصارالله یمن ادامه می‌دهد

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته کشورش فشار علیه حوثی‌ها (گروه انصارالله یمن) را ادامه خواهد داد. بلینکن بدون اشاره به حملات ائتلاف تحت رهبری سعودی از انصارالله یمن خواسته با آتش‌بس در یمن موافقت کرده و به مذاکرات سیاسی روی بیاورد.او در ادامه خاطرنشان کرده است: «ایالات متحده به اعمال فشار علیه حوثی‌ها از جمله از طریق تحریم‌ها برای رسیدن به اهداف یادشده ادامه خواهند داد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته کشورش فشار علیه حوثی‌ها (گروه انصارالله یمن) را ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده این کشور یک تبعه یمن به نام «سعید احمد محمد الاجمال» و چند فرد دیگر را به دلیل همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انتقال ده‌ها میلیون دلار به حوثی‌ها در فهرست تحریم قرار داده‌ است.

بلینکن تصریح کرده است: «ما الجمال را به موجب فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ و به دلیل ارائه کمک‌های مادی و پشتیبانی مادی، مالی و سایر انواع حمایت از نیروی قدس سپاه تحریم کردیم.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است: «ایالات متحده آمریکا در تلاش برای حل و فصل بحران یمن و تأمین کمک‌های بشردوستانه ماندگار برای مردم یمن است.»

بلینکن بدون اشاره به حملات ائتلاف تحت رهبری سعودی از انصارالله یمن خواسته با آتش‌بس در یمن موافقت کرده و به مذاکرات سیاسی روی بیاورد.

او در ادامه خاطرنشان کرده است: «ایالات متحده به اعمال فشار علیه حوثی‌ها از جمله از طریق تحریم‌ها برای رسیدن به اهداف یادشده ادامه خواهند داد.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

نظرات بینندگان