arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

بانک سوییسی وجوه پرداختی دولت ونزوئلا برای خرید واکسن کرونا را مسدود کرد

بانک سوییسی «یوبی‌اس» پرداخت ۴.۶ میلیون دلاری دولت ونزوئلا برای خرید واکسن تحت برنامه جهانی تقسیم واکسن «کوواکس» را مسدود کرد. «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی توییتری این اقدام را جرم خواند و نوشت: ونزوئلا به همه تعهدات خود تحت سازوکار کوواکس عمل کرده است. با این حال، یک بانک به صورت خودسرانه پرداخت‌های آخر را مسدود کرد و در حال انجام تحقیق در ارتباط با آن‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: بانک سوییسی «یوبی‌اس» پرداخت ۴.۶ میلیون دلاری دولت ونزوئلا برای خرید واکسن تحت برنامه جهانی تقسیم واکسن «کوواکس» را مسدود کرد.

«خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا در پیامی توییتری این اقدام را جرم خواند و نوشت: ونزوئلا به همه تعهدات خود تحت سازوکار کوواکس عمل کرده است. با این حال، یک بانک به صورت خودسرانه پرداخت‌های آخر را مسدود کرد و در حال انجام تحقیق در ارتباط با آن‌هاست.

او در اثبات سخنانش یک نسخه از نامه کوواکس را که در آن اعلام کرده چهار مورد معامله به تاریخ ماه‌های آوریل و مه مسدود شده است، منتشر کرد.

در مجموع تاکنون، ۲۴۶ هزار و ۷۷۴ مورد ابتلا به کرونا و دو هزار و ۷۶۴ فوتی بر اثر این بیماری در این کشور آمریکای جنوبی که تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا در میانه بحران همه‌گیری در جهان قرار دارد، ثبت شده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اخیراً تصمیم دولت آمریکا برای ارسال ۱۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های دولت قانونی ونزوئلا به «خوآن گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور را محکوم کرد.

«نیکلاس مادورو» در یک سخنرانی تلویزیونی گفت نیروهای مخالف دولت به «باندهای گانگستری» تبدیل شده‌اند و «آن‌ها زمین بازی سیاست‌ را رها کرده‌اند تا خود را وقف اخاذی و کلاهبرداری کنند».

مادورو افزود گوایدو و نزدیکانش از این دارایی‌ها برای تداوم بی‌ثبات کردن ونزوئلا استفاده خواهند کرد در حالی که این مبالغ بلوکه شده در کشورهای دیگر، متعلق به مردم ونزوئلا هستند و باید صرف تهیه دارو، مواد خوراکی و منابع صعنتی شوند. رئیس دولت ونزوئلا خاطرنشان کرد بر اساس جدیدترین نظرسنجی، بیش از هشتاد و پنج درصد از مردم این کشور، با تحریم‌های آمریکا از جمله بلوکه کردن دارایی‌های این کشور مخالف هستند.

چندی پیش نیز وزیر خارجه ونزوئلا گفت: «ونزوئلا برای خرید واکسن کرونا درخواست کرد که دستکم سیصد میلیون دلار از شش میلیارد دلار پول مسدود شده در اثر تحریم‌های مجرمانه، آزاد شود. نه آمریکا و نه انگلیس، هیچ‌کدام حتی یک دلار آزاد نکردند. با این وجود، با متحدانمان، مسیرهای دیگری را پیش گرفته‌ایم»

نظرات بینندگان