arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد کرونا: ۱۳ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند / رعایت پروتکل‌ها به ۷۰ درصد رسیده / کرونا در کشور نزولی و در ۴ استان صعودی است

رییسی درباره آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور گفت: امروز ۱۳ شهر قرمز در سطح کشور داریم. همچنین ۲۰۸ شهر نارنجی و ۲۲۷شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بیماری کرونا و همچنین واکسیناسیون علیه این بیماری در کشور را تشریح کرد.

دکتر علیرضا رییسی در حاشیه هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور همه اعضا و ریاست رییس جمهور برگزار شد، گفت: در ایام دهه کرامت دعا کنیم که از شر این ویروس رهایی یابیم. خوشبختانه امروز هم جلسه با حضور رئیس جمهور و سایر اعضا برگزار شد. در این جلسه به بررسی وضعیت بیماری در ایران و جهان پرداختیم. نوع مدیریت و دستاور ما در مدیریت موج چهارم کرونا بررسی شد و مروری بر وضعیت سطح دنیا داشتیم بویژه کشور هندوستان و سایر کشورهایی که دچار ویروس جهش یافته هستند. در مجموع کماکان توصیه این است که خیلی مراقب باشیم و حتی افرادی که واکسن زدند باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های ضدکرونا در کشور

وی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌ها در کشور نیز گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده است، اما باید بیش از این پروتکل‌ها رعایت شود.

رییسی درباره برگزاری آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم نیز گفت: بر اساس ارزیابی‌ها که بیش از ۳۰۰ هزار نظارت در این رابطه انجام شد، حاکی از آن است که در اغلب حوزه‌ها پروتکل‌ها به خوبی رعایت شده است که از خانواده‌ها و آموزش و پرورش جای تشکر دارد. البته گزارشی از نواقص داشتیم اما بالای ۹۰ درصد پروتکل‌ها رعایت شد و برای برگزاری آزمون‌ها، نکات پروتکل‌ها رعایت شد.

کرونا در کشور نزولی و در ۴ استان صعودی است

وی همچنین درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: روند کلی کشور از نظر موج بیماری، روند نزولی است؛ اما در استانهای جنوبی و شرقی کشور درگیری‌هایی وجود دارد و آن روند نزولی در این استان‌ها مشاهده نمی شود و حتی در برخی استانها روند بیماری افزایشی است.

وی درباره استان‌هایی که نیازمند بیشترین مراقبت هستند، گفت: روند بیماری در استان هرمزگان هنوز یک روند صعودی دارد. بیماری در استان سیستان و بلوچستان هم هنوز صعودی است. حتی استان‌های کرمان و بوشهر نیز حتما نیاز است که مراقبت های بسیار بیسشتری را انجام دهند.

۱۳ شهر قرمز و ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی کرونا

رییسی درباره آخرین وضعیت رنگ بندی شهرهای کشور گفت: امروز ۱۳ شهر قرمز در سطح کشور داریم. همچنین ۲۰۸ شهر نارنجی و ۲۲۷شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی گفت: خواهشم آن است که به شدت و قدرت بیشتری رعایت پروتکل‌ها صورت گیرد و نظارت‌ها دقیق‌تر شود تا مبادا این روند نزولی بیماری متوقف شود.

نظرات بینندگان