arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

کدخدایی: انتشار عمومی دلایل عدم احراز صلاحیت، در قانون پیش‌بینی نشده / لاریجانی: مطابق دستور حاکمیتی، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان، دلایل ردصلاحیت را به صورت مکتوب ارائه کند

سخنگوی شورای نگهبان در توییتی اعلام کرد: احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است. علی لاریجانی هم نوشت: مطابق دستور حاکمیتی رهبر معظم انقلاب در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بند ۱۱-۲، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به صورت مکتوب دلایل خود را ارائه نمایند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در توییتی نوشت: احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.

به گزارش «انتخاب»، این توییت در حالی نگاشته شده که صبح امروز علی لاریجانی، نامزد ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به شورای نگهبان خواستار انتشار عمومی دلایل ردصلاحیت خود شده بود.

لاریجانی پس از توییت کدخدایی نیز، در توییتی نوشت: مطابق دستور حاکمیتی رهبر معظم انقلاب در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بند ۱۱-۲، شورای نگهبان موظف است در صورت درخواست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در خصوص دلایل ردصلاحیت به آنان به صورت مکتوب دلایل خود را ارائه نمایند.

نظرات بینندگان