arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

روزهای خوب در انتظار والیبال ایران / این تیم بوی مدال المپیکی میدهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: والیبال ابران پس از سالها پسرفت و در جا زدن ، امسال حضوری شایسته و دلچسب  در لیگ ملتها داشته است.. حضور ولادیمیر الکنو مربی نامدار روسی با خورجینی از  مدال و افتخار ، تحولی شگرف در تیم ایران بوجود آورده و بازیهای درخشانی را از این تیم  شاهد هستیم. تمرکز بسیار روی دریافت و سرویس ویژگی بارز این روز های تیم ایران است که سالها از همین نقاط ضربه خورده و شکننده بودیم اما تاکید سرمربی روس روی این دو مهم نشان از عزم جزم او برای رساندن تیم ایران به فاکتور های لازم برای بلند پروازی در مسابقات مختلف دارد. البته ذات و ذهن همواره نتیجه گرای ما ایرانی ها شاید نگاهی منفی و دلسرد  به شکستهای تیم مان بخصوص در دو بازی آخر با صربستان و آلمان داشته باشد اما باید به اندیشه های مربی بزرگی همچون ولادیمیر الکنو احترام گذاشته و به او فرصت ساختن تیمی کاملا یک دست و منسجم برای المپیک را داد. شک نکنید که اگر برنامه او صرفا برای حضور و موفقیت در این مسابقات تبیین شده بود بردن صربستان و آلمان ساده ترین کار ممکن می نمود اما دور اندیشی و اعتماد به نفراتش تا پایان مسابقه و عدم تعویض بازیکنانی که به شدت ناکوک می زدند نشان داد این روسی کار آزموده  مشغول ارزیابی و دستچین کردن همه مهره ها و امتحان ترکیب های مختلف برای حضوری قدرتمند در توکیوست.

استفاده از چهره های جوان  و آینده دار  مثل صابر کاظمی ، طاهر وادی ، بردیا سعادت ، آرمان و میثم صالحی ، امیر حسین اسفندیار ، رضا عابدینی و ...در کنار با تجربه هایی همچون معروف ، موسوی، غفور  و عبادی پور که عدم آمادگی و اشتباهات متعدد این آخری را می توان عامل اصلی شکست تیم ایران در دیدار برابر آلمان دانست ، نتایج بسیار خوبی را برای والیبال ما در پی داشته به طوری که می توانیم  امیدوار باشیم بعد از سالها حضور در سطح اول والیبال دنیا نه فقط در لیگ ملتها که در المپیک توکیو هم فاتح یکی از سکوهای سه گانه باشیم. یقینا با حضور رقبای قدرتمندی همچون برزیل، لهستان ، فرانسه، صربستان، روسیه و همین آمریکا و حتی ژاپن کار سختی پیش روی بلند قامتان ما خواهد بود اما تلفیقی از جوانی و تجربه ، و توانایی بالای الکنو در رهبری و کوچینگ ما را به طلسم شکنی رشته های تیمی در المپیک امیدوار  کرده است.

اعتماد و اعتقاد الکنو به جوانان،  به یقین موثر واقع شده و با برطرف شدن یک به یک نقاط ضعف ، و تقویت نقاط قوت می توانیم حاصل سالها تلاش و برنامه ریزی برای‌داشتن تیمی در ابعاد و اندازه های مدال آوری در سطح اول دنیا  را در المپیک و میادین بزرگ جهانی برداشت کنیم.

نظرات بینندگان