arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین آغاز شد. ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین برای شرکت در این نشست امروز (شنبه) وارد وین شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین آغاز شد.

ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین برای شرکت در این نشست امروز (شنبه) وارد وین شد.

گفتنی است، پنجمین دور مذاکرات وین از چهارم تا ۱۲ خرداد در وین برگزار شد. عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه و پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی با بیان این‌که منطقا دور آینده می‌تواند دور پایانی مذاکرات وین باشد، یادآور شد: در مذاکرات دیپلماتیک هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین در اظهاراتی دیگر با بیان این‌که پیشرفت‌های خوبی در روند مذاکرات در وین حاصل شده، ولی بر سر برخی موضوعات کلیدی باید به توافق دست یافت، گفت: زمان آن است که آمریکا و اروپا تصمیمات دشوار خود را بگیرند.

نظرات بینندگان