arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

کدام فیلم‌ها در اکران آنلاین هنروتجربه قرار دارند؟

دو فیلم مستند«سبالو» و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به اکران آنلاین هنروتجربه اضافه شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو فیلم مستند«سبالو» و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به اکران آنلاین هنروتجربه اضافه شدند.

 در ادامه اکران آنلاین فیلم‌های هنروتجربه، دو مستند «سبالو» و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» نیز وارد صفحه ویژه هنروتجربه می‌شوند.

این دو فیلم که از اسفند سال ۹۹ اکران پرده‌ای خود را در سینماهای هنروتجربه شروع کرده بودند ادامه اکران خود را به شکل آنلاین دنبال می‌کنند و از چهارشنبه ۲۶ خرداد در صفحه ویژه «هنروتجربه» در هاشور قابل تماشا هستند.

مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا پرتره‌ای از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده و آخرین بازمانده از نسل منحصر به فرد سیاهان مهاجر بوشهر است.

«سبالو» هم‌چنین در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

همچنین «اینجا کن است، اینجا کن نیست» ساخته علیرضا غفاری نیز اکران آنلاین خود را از چهارشنبه ۲۶ خرداد شروع می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم «اینجا کن است، اینجا کن نیست» آمده: «جوانی از اهالی کن (از توابع شهر تهران) شیفته هنر سینماست.»

اکران آنلاین هنر و تجربه اواخر بهمن‌ با دو مستند «کودتای ۵۳» ساخته تقی امیرانی و «قصه بولوار» ساخته داود اشرفی در این سایت آغاز شد و با آغاز سال ۱۴۰۰ سه فیلم «چی چکا» ساخته رها فریدی، «بی‌گاه» به کارگردانی پویا اشتهاردی و «وقتی پروانه شدم» ساخته آرش زارع به آن‌ها اضافه شد. سپس مستند «خنده در تاریکی» ساخته مژگان خالقی، «شهر سوخته» ساخته ناصر پویش و «کیارستمی و عصای گمشده» ساخته محمودرضا ثانی از چهارشنبه هشتم اردیبهشت‌۱۴۰۰ به نمایش آنلاین درآمدند. همچنین دو فیلم سینمایی «مکالمات» به کارگردانی رضا رزم و «جوجه‌ها آخر پاییز جیغ می‌کشند» به کارگردانی مجتبی اسپنانی از چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ اکران آنلاین شدند.

نظرات بینندگان