arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

دستگیری کلاهبرداران ۱۲ میلیون یورویی در پوشش واردات

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به کشف چهار فقره کلاهبرداری در گرفتن ۱۲ میلیون یورو تسهیلات بانکی در پوشش واردات کالاهای ضروری شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به کشف چهار فقره کلاهبرداری در گرفتن ۱۲ میلیون یورو تسهیلات بانکی در پوشش واردات کالاهای ضروری شدند.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس، سردار "حمید هداوند" اظهار داشت: طی بررسی‌های اولیه مشخص شد، چهار موسس شرکت وارداتی، با ثبت شرکت و ارائه اساس‌نامه شرکت به بانک‌ها با ادعای وارد کردن کالاهای ضروری، ۱۲ میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک‌های خصوصی و دولتی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متهمان تاکنون هیچ اسنادی مبنی بر وارد کردن کالاهای مورد نظر ارائه نداده‌اند، ادامه داد: طی استعلامات به عمل آمده، سامانه گمرک بیان گر استفاده از ارزهای تخصیصی در واردات نبوده و در سامانه بانک مرکزی نیز رفع تعهد ارزی صورت نگرفته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در تکمیل تحقیقات پلیسی مشخص شد متهمان ارزهای دولتی را به نرخ آزاد فروخته‌اند، خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران مخفیگاه متهمان در مناطق مختلف تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیات های مستقل و هماهنگ هر چهار متهم دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که متهمان به منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده‌اند، به نرخ روز ۳۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

هداوند با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی افزود: پلیس با تلاش شبانه روزی و اشراف اطلاعاتی، اجازه بی‌نظمی و ایجاد اخلال در امنیت اقتصادی را نخواهد داد.
عامل اخذ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات غیرمجاز بانکی در پایتخت دستگیر شد

جانشین پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز امروز اعلام کرد: عامل اخذ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی غیرمجاز از بانک‌های تهران دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ "علی فرخ‌پور" توضیح داد: در پی شکایت یکی از بانک‌ها مبنی بر کلاهبرداری توسط یکی از مشتریان بانک و اخذ وام از شعبه مربوط بررسی موضوع در اختیار تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی مدارک و مستندات بانکی مشخص شد که متهم با ارائه مدارک جعلی موفق به اخذ تسهیلات وام بانکی شده است، ولی به علت عدم پرداخت اقساط اداره حقوقی بانک مربوط اقدام که متوجه جعلی بودن مدارک متهم شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم در چندین بانک به همین شیوه کلاهبرداری و در مجموع ۵۰ میلیارد تومان از بانک‌ها مختلف وام دریافت کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این رابطه متهم به پلیس آگاهز احضار و پیرامون موضوع تسهیلات غیرمجاز بانکی تحقیقات لازم انجام شد که در نهایت وی به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

نظرات بینندگان