arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

وزیر خارجه جدید اسرائیل: ما باید به سرعت باهم برای امکان بازگشت به برجام آماده شویم / به هر طریقی از امکان دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری خواهیم کرد

وزیر امور خارجه جدید اسرائیل در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر مقابله این رژیم با احیای توافق هسته ای تاکید کرد. وی در گفت و گو با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره توافق هسته ای گفت: ما باید به سرعت باهم برای امکان بازگشت به توافق هسته ای ایران آماده شویم. لاپید ادامه داد: اسرائیل به هر طریقی از امکان دستیابی ایران به یک سلاح هسته ای جلوگیری خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر مقابله این رژیم با احیای توافق هسته ای تاکید کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، یائیر لاپید رئیس حزب یش عتید[آینده ای هست] که در پی پیروزی دولت ائتلافی نفتالی بنت رئیس حزب یمینا در مقابل بنیامین نتانیاهو در انتخابات نخست وزیری این رژیم به مقام وزیر امور خارجه منصوب شده است، در گفت و گو با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره توافق هسته ای گفت: ما باید به سرعت باهم برای امکان بازگشت به توافق هسته ای ایران آماده شویم.

لاپید ادامه داد: اسرائیل به هر طریقی از امکان دستیابی ایران به یک سلاح هسته ای جلوگیری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که مقام معظم رهبری پیش از این تولید، نگهداری و به کار گیری تسلیحات هسته ای را حرام اعلام کرده اند. از این رو، مقامات ایران تاکید داشته اند که برنامه هسته ای ایران صرفا اهداف صلح آمیز را دنبال می کند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از بازگشت دولت آمریکا به توافق هسته ای در حالی مطرح می شود که مذاکرات در زمینه احیای توافق هسته‌ای میان هیئت های دیپلماتیک اعضای اصلی توافق هسته ای در وین در جریان است.

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

نظرات بینندگان