arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

تبعيد قهرمان قلابي به ليگ يك

دو ماه بعد از قهرماني پرحرف و حديث تيم گيتي پسند در ليگ برتر فوتسال، سرانجام كميته انضباطي فدراسيون فوتبال...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو ماه بعد از قهرماني پرحرف و حديث تيم گيتي پسند در ليگ برتر فوتسال، سرانجام كميته انضباطي فدراسيون فوتبال تباني در هفته آخر ليگ فوتسال را تاييد كرد تا پرونده بازي پرماجراي گيتي پسند و پرسپوليس ابعاد تازه‌تري پيدا كند. درهفته آخر بازي‌ها گيتي پسند در حالي با نتيجه 11 بر 2 پرسپوليس را برد كه تيم منصوري قرچك تنها به‌واسطه يك گل زده كمتر قهرماني را از دست داد‌. حالا اما كميته انضباطي بدون ملاحظه كاري‌هاي رايج در فوتبال ايران از محرز بودن تباني دو تيم گيتي پسند و پرسپوليس خبر مي‌دهد و با اين حساب بايد منتظر اعلام يك حكم پرسروصدا درباره پرونده جنجالي اتفاقات هفته آخر ليگ فوتسال بود. البته با اعتراف محمد رويانيان، مديرعامل باشگاه پرسپوليس مبني بر محرز بودن تباني تيم فوتسال اين باشگاه با گيتي پسند اصفهان به نظر مي‌رسد كميته انضباطي فدراسيون فوتبال چاره‌اي جز تاييد اين ماجرا ندارد. قاضي حسن زاده، رئيس كميته انضباطي از اعمال جريمه سنگين براي متهمان اين پرونده خبر مي‌دهد و مي‌گويد: «تبانی برخی‌ها در این پرونده برای ما محرز شده و رای خیلی محکمی در این خصوص صادر کرده ایم و مطمئن باشید جرایم سنگینی در انتظار خاطیان خواهد بود. جزئیات رای را به زودي اعلام خواهیم کرد و به اطلاع جامعه فوتبال خواهد رسید.» قرار بود بعد از بازبینی اظهارات کتبی و شفاهی افراد مرتبط با پرونده تباني فوتسال، عصر دوشنبه راي كميته انضباطي اعلام شود اما اعلام راي به سه شنبه موكول شد و مشخص نيست چرا فدراسيون فوتبال براي اعلام راي پرونده‌اي كه جزئياتش براي تمام اهالي فوتسال اشكار شده ترديد مي‌كند.



دعواي منصوري با گيتي پسند

در حالي‌كه به نظر مي‌رسد مراجع انضباطي فدراسيون جسارت لازم براي اعلام راي نهايي پرونده تباني در فوتسال را ندارند، يك بار ديگر جنگ رسانه‌اي بين مديران دو باشگاه بالا گرفته و مديران عامل دو باشگاه با اظهارات تند و تيز يك بار ديگر فضاي فعلي فوتسال را ملتهب كرده‌اند. كريم منصوري، مديرعامل باشگاه شهيد منصوري يك بار ديگر باشگاه گيتي پسند را به پرداخت رشوه به بازيكنان پرسپوليس و به تباهي كشيدن فضاي فوتسال متهم مي‌كند و مي‌گويد: «‌ما در این پرونده فقط به دنبال آن هستیم که حق خود را بگیریم و از کمیته انضباطی و مجموعه فعلی فدراسیون فوتبال نیز انتظاری جز برقراری عدالت نداشته و نداریم. مديرعامل گيتي پسند درست می‌گویند چون کاری نکرده و فقط پول داده‌ است!»مدیرعامل گیتی پسند اصفهان هم در واکنش به اظهارات مدیرعامل باشگاه شهید منصوری قرچک مي‌گويد: «اگر می‌خواستیم به شخصی یا باشگاهی پول بدهیم، بدون شک انتخاب اول‌مان تیم منصوری بود، چراکه در لیگ برتر فوتسال هیچ تیمی به اندازه این تیم محتاج نیست چون مدیرعامل این باشگاه دائما از نداری و انحلال دم می‌زند.»



در انتظار راي نهايي

در هياهويي كه بعد از اعلام محرز شدن تباني گيتي پسند و پرسپوليس از سوي قاضي حسن زاده برپا شده، عباس ترابيان رئيس كميته فوتسال ترجيح مي‌دهد سكوت كند و به نظر مي‌رسد از موضع قبلي‌اش عقب نشيني كرده است. ترابيان پيش از اين دائما تاكيد مي‌كرد تباني در فوتسال ساخته ذهن منتقدان كميته فوتسال است اما حالا ادعا مي‌كند حكم تباني يك حكم حقوقي است و نمي‌تواند به مسائل حقوقي ورود كند.رئيس كميته فوتسال در عين حال اعلام مي‌كند كه بعد از اعلام راي كميته انضباطي اقدامات قانوني را انجام خواهد داد. با اين حساب به نظر مي‌رسد تمام كساني كه خواسته يا ناخواسته تباني درهفته آخر فوتسال را انكار مي‌كردند دست‌هاي خود را به علامت تسليم بالا برده‌اند و بايد منتظر پس گرفتن جام قهرماني فوتسال از باشگاه گيتي پسند اصفهان بود. طبق آيين‌نامه فدراسيون فوتبال در صورت محرز شدن تباني، تيمي كه تباني كرده به ليگ دسته پايين‌تر سقوط مي‌كند و قهرماني از آن پس گرفته مي‌شود. حال بايد ديد پرونده تباني در فوتسال با پس گرفتن جام از گيتي پسند و سقوط اين تيم به دسته پايين‌تر مختومه اعلام خواهد شد يا اين ماجرا دامن مظنونين را هم خواهد گرفت.در برنامه نود اين هفته مشخص شد كه حسين شمس، سرمربي سابق تيم ملي و مدير فني گيتي پسند هزينه هتل اقامت تيم فوتسال پرسپوليس در يكي از هتل‌هاي اصفهان را تقبل كرده بود.
نظرات بینندگان