arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

شرکت نواواکس: واکسنی تولید کرده ایم که ۹۳ درصد در مقابل انواع مختلف کرونا موثر است

شرکت نواواکس می‌گوید واکسنی تولید کرده که بیش از ۹۰ درصد در مقابل انواع مختلف ویروس کرونا موثر است. این شرکت در مطالعه و پژوهشی که روی نزدیک به ۳۰ هزار داوطلب در ایالات متحده آمریکا و مکزیک انجام داده به این نتیجه دست یافته است.نتایج امیدوارکننده این شرکت موجب شده تا احتمال صدور مجوز تولید اضطراری واکسن کووید-۱۹ در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: شرکت نواواکس می‌گوید واکسنی تولید کرده که بیش از ۹۰ درصد در مقابل انواع مختلف ویروس کرونا موثر است.

این شرکت در مطالعه و پژوهشی که روی نزدیک به ۳۰ هزار داوطلب در ایالات متحده آمریکا و مکزیک انجام داده به این نتیجه دست یافته است.

نتایج امیدوارکننده این شرکت موجب شده تا احتمال صدور مجوز تولید اضطراری واکسن کووید-۱۹ در سه ماه سوم سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.


مسئولان شرکت نواواکس می‌گویند واکسنی که تولید کرده‌اند بیش از ۹۳ درصد در برابر انواع مختلف ویروس کرونا موثر بوده است.

تولید این واکسن‌ها بر پایه پروتئین است و در آن از قطعات خالص ویروس برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. تولید واکسن‌های مبتنی بر پروتئین از روش‌ معمول برای تحریک پاسخ ایمنی بدن بهره می‌برند و از همین روش برای تولید واکسن‌های دیگری همچون سیاه سرفه و زونا نیز استفاده شده است.

دکتر گریگوری گلن، رئيس تیم تحقیق و توسعه شرکت نواواکس در این خصوص به خبرگزاری رویترز تاکیده کرده که واکسن این شرکت در مقابل انواع جهش یافته ویروس کرونا که در برزیل، آفریقای جنوبی و هند نیز مشاهده شده نیز جواب داده است.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن نواواکس روی افراد در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید ۹۱ درصد و در پیشگیری از ابتلا به موارد متوسط کرونا ‌۱۰۰ درصد اثربخشی دارد. دکتر گلن می‌گوید این واکسن تقریبا ۷۰ درصد در برابر انواع گونه‌های کرونا که نواواکس قادر به شناسایی آنها بوده، اثربخش خواهد بود.


آقای گلن همچنین تاکید کرد که «بسیار مهم است واکسن بتواند بدن را در مقابل ویروسی که دائما در حال تغییر شکل است، محافظت کند.»

نتایج پژوهش‌های نواواکس نشان داده که این واکسن عوارض چندانی نداشته و تنها در مواردی سردرد، خستگی و درد عضلانی گزارش شده که همه این موارد خفیف بوده است. البته تعداد کمی از کسانی که این واکسن را دریافت کرده‌اند عوارض جانبی شدید‌تری را تجربه کرده‌اند.

این شرکت می‌گوید همچنان در مسیر تولید ۱۰۰ میلیون دوز در ماه در پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ و ۱۵۰ میلیون دوز در ماه در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ است.

نظرات بینندگان