arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

هشدار وزارت بهداشت یمن: تحریم‌ها فعالیت درمانی را مختل کرده است

 شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد کادر درمان یمن به همراه شمار قابل توجهی از مردم امروز دوشنبه در اعتراض به این جنایت در مقابل دفتر سازمان ملل متحد تحصن کرده و خواهان پایان یافتن تحریم و محاصره مردم این کشور شدند. به گفته این شبکه تلویزیونی یمنی سخنگوی وزارت بهداشت یمن در سخنانی در این مراسم گفت: حملات هوایی مستمر که طی سال‌های اخیر توسط ائتلاف سعودی صورت گرفته منجر به ویرانی کلی یا جزئی ۵۲۷ مرکز بهداشتی و درمانی شده و باعث شد دست کم ۵۰ درصد از این مراکز به طور کامل تعطیل شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: تهاجم وحشیانه ائتلاف سعودی به مردم یمن باعث شده است هر پنج دقیقه یک کودک در این کشور کشته شود.

 شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد کادر درمان یمن به همراه شمار قابل توجهی از مردم امروز دوشنبه در اعتراض به این جنایت در مقابل دفتر سازمان ملل متحد تحصن کرده و خواهان پایان یافتن تحریم و محاصره مردم این کشور شدند.

به گفته این شبکه تلویزیونی یمنی سخنگوی وزارت بهداشت یمن در سخنانی در این مراسم گفت: حملات هوایی مستمر که طی سال‌های اخیر توسط ائتلاف سعودی صورت گرفته منجر به ویرانی کلی یا جزئی ۵۲۷ مرکز بهداشتی و درمانی شده و باعث شد دست کم ۵۰ درصد از این مراکز به طور کامل تعطیل شوند.

به گفته نجیب القباطی سخنگوی وزارت بهداشت یمن، تحریم، محاصره و حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن باعث شده است تا هر پنج دقیقه یک کودک یمنی فوت کرده و سالانه ۸۰۰۰ زن نیز از پای در آیند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در ادامه تاکید کرد امروز ۲.۶ میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه رنج می برند در حالی که ۱۲۰ نوع دارو به ویژه داروهای مربوط به بیماری های مزمن به دلیل محاصره یمن در این کشور نایاب شدند.

گفتنی است از زمان آغاز تهاجم ائتلاف سعودی علیه مردم یمن این کشور در محاصره کامل قرار گرفته و در جنایتی آشکار باعث شد تا هزاران بیمار به دلیل عدم امکان سفر به خارج برای معالجه و یا به دلیل نبود دارو و تجهیزات لازم جان خود را از دست بدهند.

نظرات بینندگان