arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۴ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی در دیدار با جمعی از نویسندگان و شاعران:

نکات رهبر انقلاب درمورد فرهنگ توصیه نیست بلکه جنبه دستوری دارد؛ اگر اجرا نشود ناامیدی ایجاد می‌کند / هنر و فرهنگ انقلابی جامعه را امیدوار می‌کند / باید کتاب را ارزان کنیم

برخی فکر می‌کنند که اگر ۴ نفر در حوزه هنر خوب پول در می‌آورند وضع همه هنرمندان خوب است ولی برخی از هنرمندان در اداره روزمره زندگی‌شان دچار مشکل هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه منویات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ باید توسط دولت اجرا شود، گفت: نکات رهبر انقلاب توصیه نیست بلکه جنبه دستوری دارد و اگر دستورات ایشان اجرا نشود ناامیدی ایجاد می‌کند.

به گزارش «انتخاب»، رئیسی دوشنبه شب در نشست با جمعی از نویسندگان، شاعران و ناشران افزود: حمایت از اهالی فرهنگ و هنر نباید لفظی باشد و باید منجر به عمل شود. هم نظریه پردازان و کسانی که صاحب نظر در دانشگاه و حوزه هستند و هم کسانی که در میدان کار هستند باید از نظرشان استفاده شود و هر نظری بدون استفاده از نظر میدان داران انتزاعی هست.

به نوشته ایرنا، او ادامه داد: حمایت از اهالی فرهنگ و هنر هم حقوقی، هم مالی و هم میدان دادن به ابتکارات و خلاقیت های آنها بویژه جوانان است.

رئیسی تاکید کرد: منویات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ باید توسط دولت اجرا شود و نکات رهبر انقلاب توصیه نیست بلکه جنبه دستوری دارد و اگر دستورات ایشان اجرا نشود ناامیدی ایجاد می‌کند و باید آن را فعال کنیم.

او با تاکید براینکه فرهنگ و هنر امیدوار کننده جامعه است و هنر و فرهنگ انقلابی جامعه را امیدوار می‌کند، افزود: امید و اعتماد و سفره مردم آسیب دیده است و این رسالت همه ما هست و هنرمندان می‌توانند در این عرصه تحول بیافرینند.

رئیسی ادامه داد: تحول شرایطی دارد و ایجاد تحول در سفره و کسب و کار مردم با سخن نمی ‌شود و اگر عمل نباشد ناامیدی ها افزون خواهد شد.

او گفت: برخی فکر می‌کنند که اگر ۴ نفر در حوزه هنر خوب پول در می‌آورند وضع همه هنرمندان خوب است ولی برخی از هنرمندان در اداره روزمره زندگی‌شان دچار مشکل هستند.

وی افزود: تهیه کتاب برای برخی از خانواده ها سخت است و باید کتاب را ارزان کنیم و ارزان شدن با حرف نمی شود.

رئیسی در پایان تاکید کرد: دولت باید اول هدایت و دوم حمایت و نظارت کند.

نظرات بینندگان