arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

درباره کمپانی هایک ویژن بیشتر بدانید

در حال حاضر دوربین‌های مداربسته در مدل‌های مختلف توسط شرکت‌ها و برندهای مختلف تولید و به بازار ارائه شده است. یکی از این برندها هایک ویژن hikvision است که توسط شرکتی چینی تولید شده و در دنیا توانسته به یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های امنیتی و ایمنی تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر تصمیمی در خصوص خرید دوربین‌های مداربسته برای خانه و یا محیط کار خود داشته باشید حتما نام برند هایک ویژن را شنیده‌اید و با آن آشنا هستید. برند هایک ویژن در خصوص طراحی، ساخت و تامین قطعات دوربین‌های مداربسته فعالیت دارد و محصولات این برند به اکثر کشورهای جهان ارسال شده است. ما در این مطلب بیشتر سعی خواهیم کرد به مبحث امنیت در حال حاضر و اهمیت توجه به آن بپردازیم. در ادامه نیز چند نمونه از دوربین‌های مداربسته هایک ویژن را معرفی خواهیم کرد.

درباره کمپانی هایک ویژن بیشتر بدانید

امنیت به چه معناست؟

کلمه امنیت از واژه امن گرفته شده و این واژه در یک مفهوم کلی به معنای آرامش داشتن و بی‌گزند بودن است و معادل این کلمه در زبان انگلیسی Security است. اما آن چه که در مفهوم ریزبینانه‌تری از امنیت مشهود است می‌توان گفت امنیت به معنای آسایش پیدا کردن از هر گونه تهدید به حمله، سرقت و رویارویی با دشمن بوده و شامل امنیت فردی، اجتماعی، ملی و بین‌المللی می‌شود.

از گذشته تا امروز موضوع امنیت اهمیت زیادی داشته و بشر همواره سعی در فراهم کردن آن برای خود داشته است به طوری که اجازه ندهد موجودات و یا افراد دیگر آسایش وی را تحت تاثیر قرار دهند. امروزه موضوع امنیت نسبت به گذشته تغییرات کاربردی بیشتری پیدا کرده به گونه‌ای که انسان‌ها امروزه در هر جایی سعی می‌کنند اقداماتی را انجام دهند تا شرایطی ایمن را برای خود فراهم کنند. در ادامه مبحث امنیت فردی و اجتماعی و بعضا ملی و .. استفاده از دستگاه‌های امنیتی که یکی از آن‌ها دوربین مداربسته است کارکرد بسیار خوبی داشته و تا حد بسیار زیادی توانسته از به وجود آمدن آسیب‌ها و مشکلات جلوگیری نماید.

دوربین‌ مداربسته چیست؟

دوربین‌های مداربسته شامل دستگاه‌های مختلفی می‌شود که از چند سال گذشته وارد بازار شده و تاکنون تغییرات ویژه و منحصربفردی پیدا کرده است.

closet circuit television یا همان cctv یک جعبه جادویی مداربسته است و دسته‌ای از دوربین‌ها را شامل می‌شود که در یک جا نصب می‌شوند و می‌توانند رویدادها را ثبت کنند به طوری که کاربر بتواند در صورت نیاز به آن رویدادها دسترسی پیدا نماید یا آن که برخی از آن‌ها  توانایی ثبت تصاویر و انتقال آن را به جای دیگر دارند.

در حال حاضر دوربین‌های مداربسته در مدل‌های مختلف توسط شرکت‌ها و برندهای مختلف تولید و به بازار ارائه شده است. یکی از این برندها هایک ویژن hikvision است که توسط شرکتی چینی تولید شده و در دنیا توانسته به یکی از پرفروش‌ترین شرکت‌های امنیتی و ایمنی تبدیل شود.

معرفی محصولات شرکت هایک ویژن

اگر بخواهیم محصولات برند هایک ویژن را دسته‌بندی کنیم می‌توان گفت این شرکت دستگاه‌هایی از قبیل دوربین‌های تحت شبکه، ان وی آرها و دی وی آرها و همچنین آیفون‌های تصویری و .. را به بازار عرضه کرده که هر یک در موارد خاصی و برای کاربرد متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در ادامه این مطلب به معرفی دو دسته از دوربین‌های مداربسته هایک ویژن خواهیم پرداخت.

  • دوربین مداربسته هایک ویژن مدل توربو اچ دی

یکی از محصولات برند هایک ویژن دوربین‌ مداربسته مدل توربو اچ دی Turbo HD است. همان طور که پیشتر اشاره کردیم دوربین‌های مداربسته cctv همان طور که از ساختارشان پیداست در جایی نصب می‌شوند و اطلاعات را در خود نگه داشته و در برخی مدل‌ها می‌توانند این اطلاعات را به جای دیگر انتقال دهند.

درباره کمپانی هایک ویژن بیشتر بدانید

دوربین مداربسته توربو اچ دی نیز که در این بخش به معرفی آن خواهیم پرداخت با استفاده از سیگنال اختصاصی TVI تمامی تصاویر دریافت شده را به دستگاه‌های دی وی آر ارسال می‌کند. این نوع دوربین نمی‌تواند عملیات پردازش تصاویر را به خودی خود انجام دهد، بلکه برای ضبط تصاویر نیاز به استفاده از دستگاهی به نام دی وی آر در کنار آن وجود دارد. بنابراین شما برای استفاده از تصاویر و رویدادها می‌توانید آن را از طریق کابل آنتن و یا فیش بی ان سی BNC به دستگاه دی وی آر انتقال داده و هم به صورت زنده تصاویر را ببینید و یا آن‌ها را به صورت پلی‌بک استفاده کنید. این نوع از دوربین‌های هایک ویژن از ویژگی‌ها و مزایایی برخوردارند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این نوع دوربین‌های مداربسته نسبت به سایر محصولات برند هایک ویژن از قیمت مناسب‌تر و پایین‌تری برخوردار است.
  • به طور کل این دسته از دوربین‌های هایک ویژن جزء دسته دوربین‌های آنالوگ به شمار می‌آید اما نکته مهم این است که نسبت به نسل دوربین‌های آنالوگ از کیفیت بهتر و قابلیت‌های بیشتری برخوردار است.
  • روش راه‌اندازی و استفاده از دوربین‌های هایک ویژن مدل توربو اچ دی نسبت به مدل‌های دیگر ساده‌تر است.
  • این نوع دوربین هایک ویژن را می‌توانید برای ساختمان‌های مسکونی، ادارات و شرکت‌ها و هر جایی که نیاز به نظارت و کنترل دارد مورد استفاده قرار دهید.
  • دوربین مداربسته هایک ویژن مدل تحت شبکه

شرکت هایک ویژن نوع دیگری از دوربین مداربسته را نیز تولید و به بازار عرضه کرده که به دوربین‌های تحت شبکه معروف است. اگر به دنبال خرید دوربین مداربسته‌ای با کیفیت بالاتر هستید که بتوانید از ویژگی‌های متنوع آن استفاده نمایید دوربین‌های تحت شبکه می‌تواند خواسته شما را برآورده نماید.

این دوربین‌ها می‌توانند در برخی مدل‌ها تا 29 مگاپیکسل کیفیت داشته باشند و عموما تفاوت‌شان در چگونگی ثبت لحظات و تصاویر دریافتی است، به طوری که جهت دریافت و مشاهده تصاویر مانند دوربین توربو اچ دی، نیاز به یک دستگاه مرکزی مانند DVR وجود دارد.

اما شرکت چینی هایک ویژن مدل دیگری از دوربین‌های تحت شبکه را نیز ارائه کرده که در ساختارشان جایی برای رم و حافظه در نظر گرفته شده که استفاده از آن را منوط به استفاده از دستگاه DVR نخواهد کرد.  

بنابراین شما می‌توانید با دسترسی به اینترنت وای فای و یا اینترنت خط موبایل اطلاعات دریافتی را مشاهده کنید و یا آن‌ها را به جای دیگر انتقال دهید. از ویژگی‌های این نوع دوربین مداربسته هایک ویژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اطلاعات بدست آمده را می‌توان با استفاده از اینترنت و از طریق شبکه انتقال داد.
  • این نوع دوربین برند هایک ویژن قابلیت انتقال صدا را نیز دارد و می‌توان مانند یک موبایل از آن استفاده نمود.
  • هوش مصنوعی در طراحی دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن کمک کرده تا فرایند شناسایی به کمک سیستم‌های هوشمند انجام پذیرد.
  • اطلاعات دریافت شده دوربین‌های تحت شبکه را می‌توان از طریق پروتکل‌های WPA یا WPA2 TKIP و AES انتقال داد که محبوبیت استفاده از آن در بین کاربران بسیار زیاد کرده است.
  • مدیران کارگاه‌های تولیدی و کارخانجات می‌توانند از این نوع دوربین‌های مداربسته برای برقرار کردن ارتباط با کارگران و کارمندان خود از راه دور استفاده نمایند و تصاویر را به صورت زنده دیده و یا صدای محیط را بشنوند.

درباره کمپانی هایک ویژن بیشتر بدانید

با توجه به آنچه که در خصوص دوربین‌های برند هایک ویژن ذکر کردیم شما اکنون می‌توانید  متناسب با نوع نیاز خود اقدام به خرید دوربین مداربسته مورد نظرتان نمایید زیرا اگر بخواهیم در نهایت مزایای استفاده از دوربین‌های مداربسته هایک ویژن را برشماریم با توجه به استفاده آسان دوربین‌های مداربسته هایک ویژن و همچنین امکان استفاده از تصاویری با کیفیت بیش از 1080 پیکسل و به صورت HD ، زاویه دید باز و همچنین برخورداری از قابلیت عکس برداری در شب تا نهایت فاصله 100 متر و برخورداری از استانداردهای روز دنیا، قابلیت‌های دوربین مداربسته این برند را افزایش داده به طوری که کاربر به این نتیجه خواهد رسید که دوربین‌های مداربسته هایک ویژن یا سایر محصولات و تجهیزات این برند می‌تواند انتخاب خوبی برای استفاده باشد.

اگر شما نیز قصد کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرکت شرکت هایک ویژن را ارید و یا قصد دارید از نمایندگی هایک ویژن خرید نمایید می توایند به مرکز خرید دوربین مداربسته هایک ویژن www.hik-look.com مراجعه نمایید تا کارشناسان این شرکت شما را در خرید بهترین دوربین هایک ویژن و همچنین دستگاه مناسب یاری نمایند.

ا

 

نظرات بینندگان