arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

کاخ سفید: بایدن و پوتین دو بار در ژنو دیدار می‌کنند / نشست خبری مشترک برگزار نمی‌شود

کاخ سفید اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و روسیه طی دست‌کم دو دیدار در ژنو با یکدیگر گفتگو خواهند کرد که یکی از این دیدارها با حضور وزرای خارجه برگزار می‌شود و در دیدار دوم بیش از ۵ نفر دیگر حضور خواهند داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: کاخ سفید اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و روسیه طی دست‌کم دو دیدار در ژنو با یکدیگر گفتگو خواهند کرد که یکی از این دیدارها با حضور وزرای خارجه برگزار می‌شود و در دیدار دوم بیش از ۵ نفر دیگر حضور خواهند داشت.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه طی دست‌کم دو جلسه در ژنو سوئیس با یکدیگر بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

کِیتلان کالینز خبرنگار سی‌ان‌ان در کاخ سفید، در پیامی توئیتری درباره دیدارهای بایدن و پوتین نوشت: «کاخ سفید این جزئیات را درباره نشست فردا ارائه کرده است: پوتین قبل از بایدن وارد [محل نشست] خواهد شد. دست‌کم دو دیدار برگزار می‌شود؛ یکی با حضور بایدن،‌ پوتین، وزیر خارجه ایالات متحده و وزیر خارجه روسیه. پس از آن یک دیدار بزرگتر با حضور رؤسای جمهور و بیش از 5 نفر دیگر برگزار خواهد شد.»

وی در توئیت دیگری افزود: «به گفته کاخ سفید، دیدارهای بایدن و پوتین ممکن است 4 یا 5 ساعت طول بکشد. قرار است ابتدا پوتین [بعد از دیدارها] نشست خبری برگزار کند و سپس بایدن نشست خبری خواهد داشت. بایدن اخیراً با کارشناسان حوزه روسیه [در دولت آمریکا] دیدار کرده و آنها به او توصیه کرده‌اند که نشست خبری مشترک برگزار نکند.»

نظرات بینندگان