arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

بایدن: با پوتین درباره ایران گفت‌وگو کردیم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در ژنو برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند. رئیس جمهور آمریکا گفت که در دیدار با همتای روس خود درباره ایران رایزنی کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس جمهور آمریکا گفت که در دیدار با همتای روس خود درباره ایران رایزنی کرده‌اند.

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در ژنو برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند.

بایدن پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری جداگانه درباره محور رایزنی هایش با پوتین گفت که با او درخصوص وضعیت سوریه و لزوم اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای گفت وگو کرده است.

به نوشته روزنامه هاآرتص، وی در این باره اظهار داشت: یک فهرست طولانی از موضوعاتی وجود دارد که با یکدیگر درباره آنها بحث و رایزنی کردیم، ازجمله ضرورت فوری بازگشایی و حفظ راه های ارسال کمک های بشردوستانه و نیازهای ساده اولیه به سوریه و مردمی که در حال تلف شدن هستند.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما همچنین درباره این صحبت کردیم که اطمینان از عدم دستیابی به سلاح اتمی تا چه اندازه به نفع هم روسیه و هم آمریکاست. ما توافق کردیم که در این موضوع با یکدیگر همکاری کنیم، چراکه این مسئله همانقدر که در راستای منافع آنهاست، به نفع ما نیز هست.

نظرات بینندگان