arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

حریرچی: از هفته آینده تزریق واکسن داخلی و خارجی کرونا در سطح کشور افزایش می‌یابد

«ایرج حریرچی»معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از هفته آینده تزریق واکسن داخلی و خارجی کرونا در سطح کشور افزایش می‌یابد و این روند تا موقعی که نیاز به واردات واکسن از طریق تولید واکسن داخلی رفع شود، ادامه خواهد داشت. وی بیان کرد: واکسن راهکار اصلی مقابله با کروناست اما تا زمانی که پوشش واکسیناسیون به ۷۰ الی ۸۰ درصد نرسیده است، به ایمنی جمعی دست پیدا نخواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ۱۰ هزار شعبه اخذ رای در سطح کشور اضافه شده و ناظران بهداشتی در تمامی صندوق‌ها حضور خواهند داشت.

«ایرج حریرچی» روز پنجشنبه در سفر ۲ ساعته‌اش به مراغه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان حضور یافت و اظهار داشت: با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و اقدام‌های در نظر گرفته شده از جمله رعایت فاصله‌گذاری و خط کشی در حوزه‌های رای‌گیری و استفاده از فضای باز در صورت امکان، شاهد مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

وی اظهار داشت: اثر انگشت در شعبه‌های اخذ رای حذف شده است و با همراهی مردم، عوامل اجرایی، نظارتی و همکاران بهداشتی شاهد انتخاباتی سلام و پرشور خواهیم بود.

اوج‌گیری واکسیناسیون کرونا از هفته آینده

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: از هفته آینده تزریق واکسن داخلی و خارجی کرونا در سطح کشور افزایش می‌یابد و این روند تا موقعی که نیاز به واردات واکسن از طریق تولید واکسن داخلی رفع شود، ادامه خواهد داشت.

حریرچی بیان کرد: کرونا هنوز تمام نشده و تکلیف‌مان هنوز معلوم نیست و مهمترین اقدام برای بازگشت به وضعیت عادی استفاده از واکسیناسیون برای بیشتر اعضای جامعه است.

وی بیان کرد: واکسن راهکار اصلی مقابله با کروناست اما تا زمانی که پوشش واکسیناسیون به ۷۰ الی ۸۰ درصد نرسیده است، به ایمنی جمعی دست پیدا نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌هایی که میزان ابتلا پایین است، به دلیل ایمنی نامطلوب احتمال مجدد اوج‌گیری کرونا وجود دارد و از این‌رو رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه فعلا در شرایط جنگی با کرونا قرار داریم، اضافه کرد: تمایل به تزریق واکسن در کشورمان بسیار عالی است و در مقایسه با بیشتر کشورها در این خصوص وضعیت مناسبی داریم اما باید برای آماده‌سازی جامعه و ارتقا و رفع موانع واکسیناسیون برنامه‌ریزی اساسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در برخی از کشورها مردم از تزریق واکسن خودداری می‌کنند و مسئولان آنان برای تشویق مردم به واکسیناسیون جوایز مانند آپارتمان را در نظر می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کشورمان با اقبال عمومی برای تزریق واکسن مواجه هستیم اما باید توجه داشته باشیم که در صورت عدم تزریق واکسن، زنگ خطر به صدا درخواهد آمد.

ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه را پیگیری می‌کنیم

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بیان کرد: ارتقای دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه به دانشگاه را پیگیر هستیم اما باید زیرساخت‌های لازم از سوی مسئولان شهرستانی و دانشکده مهیا شود.

حریرچی اظهار داشت: برای تحقق این موضوع نیازمند توجه ویژه به حوزه‌های بهداشت و درمان هستیم و باید شرایط درمانی برای خارج نشدن بیماران از مراکز درمانی شهرستان از طریق فراهم کردن خدمات کامل درمانی مهیا شود.

مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد و وضعیت کرونایی شهرستان طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت و درمان نارنجی است.

نظرات بینندگان